PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej | 271--278
Tytuł artykułu

Produkt jako nośnik wartości

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Product as a Value Medium
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest próba syntetycznego ujęcia roli i znaczenia zarządzania wartością w odniesieniu do produktu. We współczesnej koncepcji biznesowej kreowanie i dostarczanie wartości powinno być zarządzane i koordynowane z innymi działaniami firmy w sposób maksymalizujący prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu. Z właściwym podejściem, koordynacją wielu działań przedsiębiorstwa są w stanie dostarczyć na rynek produkt spełniający wymagania konsumentów w sposób zyskowny i tworzący satysfakcjonujący udział rynkowy. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is an attempt to present in the synthetic way the role and the importance of product value management. For today's businesses, both value creation and value supplying need to be managed and coordinated with other company's actions in order maximize the probability of success. The proper approach and coordination of many actions are necessary for companies to be able to supply products to market that meet customer expectations in a profitable and creating satisfying market share way. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • T. Kramer: Leksykon marketing. PWE, Warszawa 1998, s. 194.
  • D.R. Lehmann, R.S. Winer w Product Management. McGraw-Hill 2002, s. 16-17.
  • Zarządzanie produktem. Red. B. Sojkin. PWE, Warszawa 2003, s. 53; T. Levitt: Marketing Imagination. The Free Press, New York 1986, s. 141-172.
  • M. Góralczyk: Znaczenie innowacji produktowych w kształtowaniu konkurencyjności wyrobów mleczarskich. [W:] Funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Red. Z. Warzocha. UWM w Olsztynie, Olsztyn 2003, s. 306
  • S. Makarski, M. Grzybek: Marketing w gospodarce żywnościowej. Wyd. Akademii Rolniczej, Kraków 1997.
  • Y.A. Gourvennec: From the understanding of complex customers to the design of Marketing-orientated information systems (M. O. I. S.). http://www.visionarymarketing.com.
  • Ph. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa 1999, s. 5.
  • P. Chlipała: Wartość dla klienta w działalności usługowej przedsiębiorstw. "Świat Marketingu". http://www.swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_numer=267974
  • B. Grabowska: Rola opakowań w strategii marketingowej firmy. "Opakowanie" 2001, nr 2.
  • S. Urban: Marketing produktów spożywczych. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1999, s. 100.
  • A. Limański, K. Śliwińska: Marketingowe wyposażenie produktu. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 1994, s. 47-74.
  • R.G. Cooper: Winning at New Products. Accelerating the Process from Idea to Launch. Addison-Wesley Publishing Company, 2001.
  • P. Doyle: Marketing wartości. Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003, s. 46.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366741

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.