PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej | 289--295
Tytuł artykułu

Narzędzia komunikacji uczelni z kandydatami na studia w świetle badań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Universities' Tools of Communication with Candidates - Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Funkcjonowanie szkół wyższych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku zmusza je do stosowania działań marketingowych. Jednym z głównych elementów tych działań jest tworzenie nowych i umacnianie już nawiązanych relacji z klientami (studentami). Pierwszym etapem w ramach tego procesu jest komunikowanie się z kandydatami na studia. Aby działania, podejmowane w początkowym stadium tworzenia relacji, były skuteczne powinny bazować na właściwie dobranych narzędziach komunikacji. Wyniki badań przedstawione w niniejszym artykule pokazały, które kanały i narzędzia komunikacji odgrywają najważniejszą rolę. (abstrakt oryginalny)
EN
The functioning of higher education in an increasingly competitive market forces them to use marketing actions. One of the main features of these actions is to create new and strengthen already established relationships with clients (students). The first step in this process is communicating with the candidates for study. Those actions taken at the initial stage of the creation of effective relationships should be based on well-chosen tools of communication. The research results presented in this article have shown which of the communication channels plays a key role. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • A. Drapińska: Kierunki działań marketingowych w szkole wyższej. "Marketing i Rynek" 2006, nr 12, s. 11.
  • A. Drapińska: Marketing szkół wyższych - model budowania relacji ze studentami. "Marketing i Rynek" 2008, nr 12, s. 15.
  • D.B. Arnett, C.M. Wittmann, B.J. Wilson III: Encouraging Future Helping Behaviours: The Role of Student-Faculty Relationships in Higher Education Marketing. "Journal of Marketing for Higher Education" 2003, vol. 13(1/2), s. 139.
  • Ch. Grönroos: The relationship marketing process: communication, interaction, dialogue, value. "The Journal of Business&Industrial Marketing" 2004, nr 19 (2), s. 102.
  • C.K. Prahalad, V. Ramaswamy: Przyszłość konkurencji. PWE, Warszawa 2005, s. 32.
  • A. Lewandowska: Wykorzystanie promocji na rynku usług edukacyjnych na przykładzie Wydziału zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. [W:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Specyfika marki we współczesnej gospodarce. Red. G. Rosa, A. Smalec. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 511, Ekonomiczne Problemy Usług nr 26, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008, s. 129.
  • A. Drapińska: Przekaz ustny - kluczowy element nowoczesnej komunikacji przedsiębiorstwa usługowego. [W:] Nowe trendy w marketingu. Red. A. Drapińska. Zeszyty Naukowe Katedry Marketingu Politechniki Gdańskiej nr 4, Gdańsk 2005, s. 39.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366755

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.