PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 33 Dostępność transportowa: aspekty teoretyczne i praktyczne | 317--329
Tytuł artykułu

Perspektywy rozwoju obsługi statków do przewozu ładunków drobnicowych w porcie szczecińskim w aspekcie pogłębienia toru wodnego

Warianty tytułu
Development Perspectives of Operation of Ships for Transport of General Cargoes in Szczecin Seaport in the Aspect of Deepening Waterway
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawione w niniejszym artykule prognozy, opracowane na podstawie analizy bałtyckiego rynku żeglugowego i struktury obsługiwanych statków w porcie szczecińskim, pozwalają na sformułowanie następujących wniosków: 1. wraz z dynamicznym rozwojem przewozów bałtyckich szybko rośnie liczba i wielkość obsługiwanych w portach statków, szczególnie do przewozu ładunków zjednostkowanych. 2. w odróżnieniu od statków do przewozu kontenerów flota drobnicowców uniwersalnych pływających w rejonie bałtyckim maleje. Nie obserwuje się również wzrostu średniej wielkości statków.(fragment tekstu)
EN
Port of Szczecin is located in Odra river estuary, 70 km from the open sea. Due to the parameters of the entrance channel, only ships of maximum length of 160 m and depth - 9,15 m can enter the port. Necessity of passing beyond ships which enter and leave the port in the specified points of the entrance channel additionally reduces the capacity. Dredging and widening of the channel would allow to increase the ships pa-rameters and reduce the time of entering the port. It would also increase transport acces-sibility from the seaside and competitiveness of the port. The article presents the influence of entrance channel modernization on amount and size of general cargo ships in the port of Szczecin.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Szczecinie
Bibliografia
  • Baltic MaritimeOutlook 2006, Goeteborg, Sweden, 2006
  • Grzybowski M,Marketingowe i ekonomiczne aspekty funkcjonowania turystyki morskiej. w: A. Panasiuk, Transport morski i lotniczy w obsłudze ruchu pasażerskiego. Implikacje dla regionów, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008
  • Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Szczecina; Uchwała nr L/709/94 Rady Miejskiej w Szczecinie, Dz.U.Szcz. nr 9, poz.72.; nr 16, poz. 160
  • "Review of Maritime Tranport"2006, REport by the UNCTAD secretariat , UNITED NATIONS, New York-Geneva 2006, "Review of Maritime Transport"2007, Report by the UNCTAD secretariat, UNITED NATIONS, New-York Geneva 2007
  • Wysocki A., Wybrane czynniki stymulujace i ograniczające rozwój transportu morskiego w rejonie Bałtyku, w : Transport morski, pr. zbior. pod red. H. Salomonowicza
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.