PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej | 309--314
Tytuł artykułu

Programy lojalnościowe w placówkach medycznych w świetle badań

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Loyalty Programs in Medical Units According to the Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na przykładzie placówki świadczącej usługi protetyczne w Rzeszowie przedstawiono rodzaj stosowanych programów lojalnościowych i powszechność korzystania z nich przez usługobiorców. Badania dowiodły, iż wdrożono aż dziewięć programów. W grupie 140 badanych klientów każdy uczestniczył w kilku programach. Największy był udział korzystających z możliwości systematycznego przeglądu protezy, oferty opakowania baterii gratis oraz karty stałego klienta. Programy te, jako narzędzia komunikacji marketingowej, umożliwiły placówce pozyskanie wielu lojalnych klientów. (abstrakt oryginalny)
EN
There are types of used loyalty programs and their popularity among the customers presented in the paper, on the example of a unit rendering prosthetic services in Rzeszów. The research proved that as many as 9 programs were implemented. In the group of 140 studied clients everyone participated in several programs. The biggest was the number of clients taking the opportunity of systematic inspection of dentures, offer of free battery packaging as well as loyalty card. These programs as tools of marketing communication enabled gaining many loyal clients. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • A. Bukowska-Piestrzyńska: Marketing usług medycznych. "Zdrowie i Zarządzanie" 2003, t. 5, nr 5, s. 17.
  • R. Gajdecka: Wykorzystanie instrumentarium marketingu-mix w działalności stacjonarnej opieki zdrowotnej. [W:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Rola mediów kreowaniu wizerunku. Red. G. Rosa, A. Smalec. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 414, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005, s. 46.
  • I. Rudawska: Marketing relacji w usługach medycznych - nieuchronne konsekwencje specyfiki sektora. [W:] Innowacje w marketingu 4.0. Uniwersytet Gdański, Sopot 2007, s. 349.
  • Usługi w gospodarce rynkowej. Red. I. Rudawska. PWE, Warszawa, s. 87.
  • Komunikacja marketingowa. Red. M. Rydel. Wyd. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001, s. 16.
  • 8 P. Zbiegniewski: Program lojalnościowy w promocji sprzedaży. "Marketing w Praktyce" 2001, nr 9, s. 24.
  • M. Tesławski, K. Ziewiec. Programy lojalnościowe - zalety i zagrożenia. "Marketing w Praktyce" 2001, nr 8, s. 17.
  • K. de Wulf, G. Odekerken - Schröder, M. de Canniere, C. van Oppen.: What Drives Consumer Participation to Loyalty Programs? A Conjoint Analytical Approach. ,,Journal of Relationship Marketing" 2003, vol. 2, No 1/2.
  • G. Hajduk: Skuteczność programów lojalnościowych - wybrane aspekty. "Handel Wewnętrzny" 2007, nr specjalny, s. 119-124.
  • P. Kwiatek: Programy lojalnościowe: budowa i funkcjonowanie. Wyd. Wolters Kluwer Polska, Kraków-Warszawa 2007, s. 68.
  • H. Wojnarowska: Programy lojalnościowe w praktyce działań polskich przedsiębiorstw. "Handel Wewnętrzny" 2007, nr specjalny, s. 100-108.
  • Ph. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. Gebethner&Ska, Warszawa 1994, s. 45.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366783

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.