PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 6 (1) | 185--196
Tytuł artykułu

What Could the Crisis Change in Employee Training Management Principles?

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Co kryzys może zmienić w zasadach zarządzania szkoleniami pracowniczymi?
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Myślenie krótkoterminowe i bezrefleksyjne używanie wskaźników o niejasnej trafności często są uznawane za źródłowe przyczyny kryzysu. W artykule wskazano analogiczne fenomeny w zarządzaniu szkoleniami, pokazano również, jak prowadzą do nich niewielkie uproszczenia w systematycznym modelu procesu szkoleniowego oraz zasada oceniania szkoleń przez ROI (Return on Investment). Zaprezentowano obecne w tradycji szkoleniowej inne nurty myślenia jako alternatywę, której znaczenie w świecie pokryzysowym powinno rosnąć. (abstrakt oryginalny)
EN
The article describes analogues of short-term thinking and the unreflective use of inaccurate indices in training management. It shows that basing on the systematic model of the training process (with some simplifications) and using ROI to evaluate trainings has now become analogous to these two phenomena. It indicates other trends in the training tradition as a potential alternative, the significance of which should grow in the post-crisis era. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
185--196
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn
Bibliografia
  • Allinger G.M., Tannenbaum S.I., Bennett W., Traver H., Shotland A. 1997. A meta-analysis of relations among training criteria. Personnel Psychology, vol. 50(3): 341-358.
  • Almeida R., Carneiro P. 2009. The return to firm investments in human capital. Labour Economics, 16: 97-106.
  • Armstrong M. 2000. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Bramley P. 2001. Ocena efektywności szkoleń. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Brinkerhoff R.O. 2005. The success case method: a strategic evaluation approach to increasing the value and effect of training. Advances in Developing Human Resources, 7(1): 86-101.
  • Kearns P. 2005. From return on investment to add value evaluation: the foundation for organizational learning. Advances in Developing Human Resources, 7(1): 135-147.
  • Kirkpatrick D. 2000. Ocena efektywności szkoleń. Wyd. Studio Emka, Warszawa.
  • Kraiger K., McLinden D., Casper W.J. 2004. Collaborative planning for training impact. Human Resource Management, 43(4): 337-351.
  • Mattson B. 2005. Using the critical outcome technique to demonstrate financial and organizational performance results. Advances in Developing Human Resources, 7(1): 102-20.
  • Phillips J.J., Stone R.D., Pulliam Phillips P. 2003. Ocena efektywności w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Human Factor, Kraków.
  • Pocztowski A. 2007. Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWE, Warszawa.
  • Russ-Eft D., Preskill H. 2005. In search of the holy grail: return on investment evaluation in human resource management. Advances in Developing Human Resources, 7(1): 71-85.
  • Rynek usług szkoleniowych. 2003. Instytut Zarządzania. V edycja raportu.
  • Sloman M. 1997. Strategia szkolenia pracowników. Wyd. PWN, Warszawa.
  • Smoczyński W. 2010. Bez nauczki. Polityka, 25.09.2010, ss. 37-41.
  • Spitzer D.R., 2005. Learning effectiveness measurement. Advances in Developing Human Resources, 7(1): 55-70.
  • Woźniak J. 2009. Model zarządzania efektywnością procesu szkoleniowego. Wyd. OWSIiZ, Olsztyn.
  • Żakowski J. 2010. Koniec pewnej historii. Wywiad z F. Fukuyamą. Polityka, 16.10.2010, ss. 22-25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366935

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.