PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Powiadomienia systemowe
  • Sesja wygasła!
2009 | nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej | 574--582
Tytuł artykułu

Działania marketingowe w serwisach społecznościowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing in Social Network Sites
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza specyfiki serwisów społecznościowych w kontekście ich marketingowego wykorzystania na rynku konsumenckim. Podjęcie skutecznych działań marketingowych w tych serwisach wymaga zmian uwzględniających ich specyfikę w postępowaniu firm. Przedsiębiorstwa zostały zaskoczone ogromną popularnością serwisów społecznościowych i wiele z nich dopiero próbuje wykorzystywać je do celów komercyjnych. Przenoszą jednak wzory postępowania z rynku tradycyjnego, co nie prowadzi do zadowalających rezultatów (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of the paper is the analysis of the Social Network Sites in the context of their marketing use on the consumer market. To ensure that the marketing on Social Network Sites is successful there is a need to apply changes to the companies' actions concerning the character of these websites. Enterprises have been taken by surprise by the great popularity of Social Network Sites and many of them have just begun trying to use them commercially. They are not able to reach satisfying results, because they are trying patterns which apply to the traditional market. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • L. Lessig: Creatives face a closed net. grudzień 2006, http://www.ft.com/cms/s/2/d55dfe52-77d2-11da-9670- 0000779e2340.html (25.05.2009).
  • D. Gillmor: We the media. O'Reilly, Sebastopol 2004, s. 96.
  • D. Bowman, C. Willis: We media. How audiences are shaping the future of news and information. 2003, http://www.hypergene.net/wemedia (25.05.2009).
  • T. O'Reilly: What is Web 2.0. http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html, (25.05.2009).
  • T. Barnes-Lee: DeveloperWorks interviews. Sierpień 2006 http://www.ibm.com/developerworks/podcast/dwi/cmint082206. txt (25.05.2009).
  • C. Anderson, C. Nissley: The long tail. Hyperion, Nowy Jork 2006, s. 73-74.
  • R. Happe: Social media is not community. Czerwiec 2008, http://www.thesocialorganization.com/2008/07/social-mediais- not-community.html (25.05.2009).
  • J. Surowiecki: The wisdom of crowds: why the many are smarter than the few and how collective wisdom shapes business, economies, societies, and nations. Doubleday, Nowy Jork 2004, s. 163-170.
  • J. Lanier: Digital maoism: The hazards of the new online collectivism. Edge, 30 maja 2006, http://edge.org/ 3rd_culture/lanier06/lanier06_index.html (10.10.2007).
  • T. Dokoupil: Revenge of the experts. Newsweek Web Exclusive, 6 marca 2008, http://www.newsweek.com/id/119091, (20.03.2008).
  • G.Stein: Social media 2009 = Search 2002. ClickZ, 31 marca 2009. http://www.clickz.com/3633220 (4.04.2009).
  • M. Copeland: The missing link. Business 2.0 Magazine, wydanie 7, nr 11, 1 grudnia 2006, http://money.cnn.com/magazines/business2/business2_archive/2006/12/01/8394967/index.htm (30.05.2009).
  • J. Goldbeck: The dynamics of web-based social networks: membership, relationships and change. University of Maryland, College Park 2006, http://www.cs.umd.edu/users/golbeck/downloads/networkStudy.pdf (04.06.2009).
  • D. Boyd: Social network sites: public, private, or what?. "Knowledge Tree", University of California-Berkeley, maj 2007, http://www.danah.org/papers/KnowledgeTree.pdf (20.06.2007).
  • Primates on Facebook. The Economist, 26 lutego 2009, http://www.economist.com/science/ displaystory.cfm?story_id=13176775 (26.05.2009).
  • S. Golder, D. Wilkinson, B Huberman: Rhythms of social interaction: Messaging within a massive online network. Third International Conference on Communities and Technologies, 2007, http://www.hpl.hp.com/research/idl/papers/facebook/ facebook.pdf (26.05.2009).
  • D.A. Williamson: Social network ad spending to fall. eMarketer, 13 maja 2009, http://www.emarketer.com/ Article.aspx?R=1007084 (14.05.2009).
  • J. Owyang: The future of the social web. Forrester Research, 27 kwietnia 2009, http://www.forrester.com/ Research/Document/Excerpt/0,7211,46970,00.html (31.05.2009).
  • L. Weber: Marketing to the social web: new digital customer communities build your business. John Wiley&Sons, New Jersey 2007, s. 22.
  • M. Walkins: Transition strategy. "Harvard Business Review", styczeń 2009, s. 47.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366991

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.