PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 25 Orientacja na klienta na konkurencyjnym rynku | 287--302
Tytuł artykułu

Znaczenie zaufania w strategiach marketingowych opartych na współtworzeniu wartości z klientami

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Importance of Trust in the Marketing Strategies Based on Co-Creating Value with Customer
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę wykazania, że zaufanie jest istotnym czynnikiem decydującym o sukcesie strategii marketingowych opartych na współtworzeniu wartości z klientami. W celu uzasadnienia przyjętej tezy dokonano analizy stanu teorii z marketingu, a w szczególności koncepcji współtworzenia wartości oraz znaczenia zaufania w relacjach z klientami. W badaniach wykorzystano także studium przypadku współtworzenia wartości w obszarze opieki zdrowotnej. Przeprowadzona analiza pozwoliła potwierdzić słuszność przyjętej tezy.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper attempts to prove that trust is an important factor in the success of marketing strategies based on co-creating value with customers. The analysis of marketing theory (in particular the concept of value co-creation and the importance of trust in relationships with customers) was adopted in order to justify the hypothesis thesis. The study of value co-creation in the area of health care completed the analysis. The analysis positively verified the hypothesis. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Dietl J., Perspektywy marketingu - zmierzch czy rozwój?, w: Marketing u progu XXI wieku, red. A. Czubała, J.W. Wiktor, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2001, s. 35-43.
  • Dobiegała-Korona B., Zaufanie klienta, "Kwartalnik Nauki o Przedsiębiorstwie" 2007, nr 2.
  • Fisher D., Smith S., Cocreation is chaotic: What it means for marketing when no one has control, "Marketing Theory" 2011, Vol. 11, No. 3, s. 325-350.
  • Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
  • Grudzewski, W. Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zaufanie w zarządzaniu pracownikami wiedzy, http://www.e-mentor.edu.pl /artykul/index/numer/27/id/598.
  • Kapitał ludzki i społeczny, red. D. Moroń, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2009, za: A. Sankowska, Wpływ zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem. Perspektywa wewnątrzorganizacyjna, Difin, Warszawa 2011, s. 7.
  • Kleemann F., Voss G., Rieder K., Un(der)paid innovators: The commercial utilization of consumer work through crowdsourcing, "Science, Technology & Innovation Studies" 2008,Vol. 4, No. 1, s. 5-26.
  • Kotler Ph.., Trias de Bes F., Marketing lateralny, PWE ,Warszawa 2004.
  • Królak-Wyszyńska K., Pomocna dłoń zaufania, http://kadry.nf.pl/Artykul/7579/Pomocna-dlon-zaufania-czesc-II/komunikacja-reputacja-transfer-wiedzy-zarzadzanie-wiedza.
  • Lewicka-Strzałecka J., Zaufanie w relacji konsument - biznes, "Prakseologia" 2003, nr 143, s. 195-207.
  • Lewicki R.J., Bunker B.B., Developing and maintaining trust in work relationships, w: Trust in organizations: frontiers of theory and research, red. R. Kramer, T.R. Tyler, Sage Publications, London 1996.
  • Prahalad C.K., Krishnan M.S., Nowa era innowacji, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V., Co-opting customer competence, "Harvard Business Review" 2000, January, s. 7987.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji: Współtworzenie wyjątkowej wartości wraz z klientami, PWE, Warszawa 2005.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V., The co-creation connection, "Strategy and Business" 2002, Iss. 27, April 9, s. 111.
  • Rieder K., Voss G., The working customer - an emerging new type of consumer, "Psychology of Everyday Activity" 2010, Vol. 3, No. 2, s. 2-10.
  • Sztompka P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wyd. Znak, Kraków 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367073

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.