PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 30 | 475--490
Tytuł artykułu

ПОЛИТИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ И ИХ ПРИМЕНЕНИЕ

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Polityczne technologie i ich zastosowanie
Języki publikacji
RU
Abstrakty
Jednym z aktualnych problemów zarządzania w państwach posocjalistycznych, jakie występu-ją, są sposoby i metody zastosowania marketingu politycznego. Ważną częścią struktury tej dyscypliny, z uwzględnieniem jej specyfiki w krajach Europy Wschodniej, jest działanie tzw. technologii politycznych. W artykule zaproponowano analizę definicji, charakterystykę podstawowych cech i rodzajów takich technologii, pokazano ich manipulacyjny charakter i zdolność oddziaływania przez mass media na świadomość społeczną w krajach młodej demokracji.(abstrakt oryginalny)
EN
One of the current problems in the management of post-socialist countries are the ways and methods of use of political marketing. An important part of the structure of the discipline, taking into account the specificities of the countries of Eastern Europe, is the so-called action political technology. The article proposes an analysis of the definition, characteristics and types of the basic features of these technologies, showing their manipulative nature and the ability to influence the mass media to raise public awareness in the young democracy.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • А.В. Беляков и др., Большая актуальная политическая энциклопедия, Изд. Эксмо, Москва 2009, с. 310.
  • E. Малкин, E. Сучков, Политические технологии, Изд. Русская панорама, Москва 2008, с. 20.
  • Е. Малкин, Е. Сучков, Политические технологии, с. 23.
  • В. Бебик, Менеджмент виборчої кампанії, Вид.МАУП, Київ 2001, с. 55.
  • Н. Головатый, Политический менеджмент, Изд. "Персонал", Киев 2010, с. 221.
  • A. Gugnin, G. Ostasz, T. Gugnina, A. Gierczak, Polityka i marketing. Próba analizy funkcjonalno-strukturalnej, Wyd. Amelia, Rzeszów 2012, s. 148-159.
  • А. Белояр, Толковый словарь демократического новояза и эвфемизмов, Изд. Редакция 2, Москва 2007, с. 355.
  • А.И. Соловьёв, Политология: политическая теория и политические технологии, Изд. Аспект пресс, Москва 2001, с. 128-132.
  • А.И. Соловьёв, Политология: политическая теория и политические технологии, Изд. Аспект пресс, Москва 2001, с .136.
  • А.И. Соловьёв, Политический дискурс медиакратий:проблемы информационной эпохи, "Политические исследования" 2004, № 1, с. 22.
  • Н. Головатый, Политический менеджмент, Изд."Персонал", Киев 2010, с. 225.
  • Н. Куликова, Когнитивный диссонанс - показатель опасности всей системы власти, "Безопасность" 1995, №10, c. 92.
  • П. Конотопов, Элитизм как основа русской национальной идеи, "ТИАРА" 2002, №3, c. 48.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367083

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.