PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 31 Wybrane aspekty marketingu w handlu i usługach | 223--233
Tytuł artykułu

International Orientation and Strategies of Service Companies in Foreign Markets

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Orientacja międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw usługowych na rynkach zagranicznych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Autorka omawia specyfikę międzynarodowego obrotu usługami oraz wyzwania płynące dla przedsiębiorstw usługowych mających ambicje wejścia na rynki zagraniczne. W oparciu o źródła literaturowe wskazuje motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw usługowych, warianty orientacji marketingowych oraz odpowiadające im strategie marketingu na rynku zagranicznym usług. Ponadto omówiono główne formy obecności polskich przedsiębiorstw usługowych na rynku międzynarodowym.(abstrakt oryginalny)
EN
The author elaborates on specification of international services turnover and on challenges for service companies whose ambition is entering foreign markets. The writer shows also motives of internationalization of service enterprises, on the basis of literature sources, variants of marketing orientations and marketing strategies in a foreign market corresponding to them. Moreover, main forms of Polish service companies' presence in an international market have been described.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Cateora P.R., Graham J.L., International Marketing, McGraw Hill-Irwin, New York 2007.
  • Clark T., Rajaratnaman D., Smith T., Toward a theory of international services, "Journal of International Marketing" 1996, Vol. 4, No. 2, p. 9-28.
  • Directive 2006/123/EC of The European Parliament and of The Council of 12 December 2006 on services in the internal market, in: Świadczenie usług w Unii Europejskiej, PARP, Warszawa 2010.
  • Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009.
  • Kasper H., Helsdingen P., Gabbott M., Services marketing management. A strategic perspective, John Wiley & Sons Ltd, Chichester, England 2006.
  • Lovelock Ch., Yip G.S., Developing Global Strategies for Service Business, "California Management Review" 1996, Vol. 38, No. 2.
  • Misala J., Międzynarodowa wymiana usług w świetle teorii, in: Globalizacja usług. Outsourcing, offshoring i shared services centers, ed. A. Szymaniak, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, in cooperation with Deloitte, Warszawa 2008, p. 16.
  • Pietrasieński P., Międzynarodowe strategie marketingowe, PWE, 2005.
  • Pluta-Olearnik M., Marketing przedsiębiorstw usługowych w procesie internacjonalizacji, PWE, Warszawa 2013.
  • Yip G.S., Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367121

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.