PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 31 Wybrane aspekty marketingu w handlu i usługach | 235--246
Tytuł artykułu

Wykorzystanie marketingu społecznie odpowiedzialnego w sferze usług

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Use of Social Responsibility Marketing in Service Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W obecnych czasach globalnego rynku przedsiębiorcy powinni mieć świadomość, że nie funkcjonują w próżni, ale w ekonomicznych oraz społecznych relacjach z otoczeniem: konsumentami, dostawcami, udziałowcami, pracownikami i lokalnymi społecznościami. Działania rynkowe przedsiębiorstw planowane i realizowane przez funkcję marketingową muszą więc adoptować koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Rola społecznej i prośrodowiskowej aktywności w działaniach marketingowych jest dziś niezaprzeczalna. Światowe badania pokazują, że większość przedsiębiorstw traktuje już działania ekomarketingu jako aktywność kreującą specyficzną wartość w długim okresie. Ta aktywność powinna być także podejmowana w działaniach przedsiębiorstw usługowych. Celem artykułu jest identyfikacja poziomu wykorzystania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w działalności przedsiębiorstw usługowych.(abstrakt oryginalny)
EN
In today's global marketplace entrepreneurs need to realize that they do not operate in a vacuum but in the economic and social relations with the environment: customers, suppliers, shareholders, employees and local communities. Market operation of companies, planned and implemented by the marketing function of the organization, must therefore take into account the concept of corporate social responsibility (CSR). The role of social and pro-environmental activities used in the marketing actions is nowadays undeniable. Global research show that most companies already treat ecomarketing as an activity that contributes to the creation of a specific business value in long-term. These activities should be undertaken in all areas of the business of service companies. The purpose of the paper is to identify the level of use of the concept of corporate social responsibility in activities of service companies.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Atlas dobrych praktyk finansowych ekonomii społecznej, red. A. Królikowska, Wyd. Bank DnB Nord Polska SA w ramach projektu "W poszukiwaniu polskiego modelu ekonomii społecznej" przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
  • Cała prawda o polskim CSR?, http://www.odpowiedzialne-inwestowanie.pl/index.php/hot-topics/przeglad/aktualnosci-csr/543-cala-prawda-o-polskim-csr.html (8.03.2012).
  • Ciechomski W., CSR jako filozofia działania sieci handlowych, http://pracawsprzedazy.gazeta.pl/sprzedaz /1,86514,6732814,CSR_jako_filozofia_dzialania_sieci_handlowych.html (18.06.2012).
  • Czy wiesz jak raportować dane w obszarze CSR?, http://www.ccifp.pl/index.php?mod=news&lang=pl&shownews=1866 (21.02.2012).
  • Dąbrowski T.J., Polityka CSR jako element umacniania reputacji. Przykład banków, "Marketing i Rynek" 2011, nr 2, s. 6.
  • Dobra praktyka CSR. Element strategii firmy, Wyd. Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Warszawa 2010.
  • Grzymisławski A., 6 aktualnych trendów w CSR na świecie według Ernst & Young, http://www.odpowiedzialne-inwestowanie.pl/index.php/hot-topics/przeglad/aktualnosci-csr/546-6-aktualnych-trendow-w-csr-na-swiecie-wg-ernstayoung.html (8.03.2012).
  • Rabiański R., Biznes odpowiedzialny społecznie. Zagadnienia, korzyści, praktyki, http://www.ciam.fii.org.pl/wp-content/uploads/2011/01/Podrecznik-CSR.pdf.
  • Wielkopolska liderem CSR. Społeczna odpowiedzialność biznesu w wielkopolskich przedsiębiorstwach, Wielkopolski Związek Pracodawców, Poznań 2009.
  • Wykorzystanie CSR w kreowaniu wizerunku firmy, http://www.kostrzewapr.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=64&Itemid=36.^6 Zielony marketing  zalety wdrożenia ISO 14001, http://certyfikacja.qszurich.pl/p39.html.
  • Zielony marketing czyli...dlaczego warto być eko, http://Zielony-marketing-czyli8230dlaczego-warto-byc-eko.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367123

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.