PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 35, cz.1 Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.1 | 355--367
Tytuł artykułu

Interaktywność i promocja. O niektórych pożytkach jakie daje biznesowi Web 2.0

Warianty tytułu
Interactivity and Promotion. Web 2.0 as an Useful Tool for E-Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wybranych relacji pomiędzy Internetem i biznesem. Kluczowe pojęcia to Web 2.0, interaktywność, marketing, promocja, prosument. Przedstawiając zainteresowanie marketingu aktywnością internautów w niektórych środowiskach sieci (blog, serwis społecznościowy), artykuł koncentruje się na korzyściach, jakie może przynieść biznesowi interaktywna komunikacja w sieci.(fragment tekstu)
EN
The article concerns the problem of chosen relations between a new version of Internet called Web 2.0 and e-business. The issue of Web 2.0 is interactivity which makes Internet users not only passive receivers of information but creators of it as well. This fact was soon noticed by e-business for which Internet was the very important medium for e-marketing and its agencies like promotion (including advertising, Public Relations, promotion mix and sponsoring). To reach its goals e- business uses technologies invented on the Internet, which are based on two features mentioned above. Marketing managers penetrate Internet blogs, social network services, chat rooms, discussion groups in search of information about their firms and products and to learn about their user. The users - what should be mentioned -share the same interests and hobbies which often results in similar life styles, attitudes toward consumption, orientation on the same goods and values. For promotion experts they are well-profiled target group, an easy goal of their marketing strategies. More over these active users of the Internet exchange information, opinions and gives recommendations to the goods what makes them on some degree responsible for the final versions of the products. This new type of client is called prosumer. The article deals with problems mentioned above and displays them on the background of changes caused by Web 2.0.(original abstract)
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • A. Jawłowska, Miejsce wartości w świecie reklamy. w: J. Mariański (red.), Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, Kraków 2002. Wydawnictwo WAM.
  • B. Jaworska -Dębska,. Wokół pojęcia reklamy. "Przegląd ustawodawstwa gospodarczego" 1993, nr 12.
  • D. Kaznowski, Nowy Marketing w Internecie , Warszawa 2007, wyd. DIFIN.
  • A. Keen: Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę . Warszawa 2008, WAiP.
  • D. Tapscott, A. D. Williams, Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko , Warszawa 2008, WAiP.
  • W. Kopaliński, Słownik Wyrazów Obcych i Zwrotów Obcojęzycznych, Warszawa 1999, WP.
  • Ph. Koetler, Marketing. Warszawa 1994, Wyd. Rebis.
  • J. Kall, Reklama. Warszawa 1995, PWE.
  • R. Levine, Ch. Locke, D. Searls i D. Weinberger, Manifest wwwcluetrain.com. Koniec ery tradycyjnego biznesu, Warszawa 2000, wyd. WIG-PRESS.
  • E Rosen. Fama. Anatomia marketingu szeptanego, , Poznań 2003, Media Rodzina.
  • J.F. Szyfter, Public Relations w Internecie, , Gliwice 2005, Wyd. Helion.
  • K. Wojcik, Public Relations od A do Z, Warszawa 2001. Wyd. Placet.
  • D. Batorski , Uwarunkowania i konsekwencje korzystania z technologii informacyjno- komunikacyjnych, w: J. Czapiński, T. Panek, Diagnoza społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków, . http://www.diagnoza.com/.
  • Danah Boyd , Nichole Ellison , Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html.
  • K. Łazowska - Widz, Blog jako narzędzi komunikacji marketingowej w świetle badań empirycznych http://www.swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_- numer=5986020.
  • K. Matuszak, Marketing multimedialny, http://archiwum.parp.gov.pl/partnerinfo/- przewodnik/11dz09.rtf.
  • R.S. Levick, Wirtualny wszechobecny wróg. Jak bronić klientów przed atakiem internetowego bloga http://www.proto.pl/PR/Pdf/Wirtualny_wszechobecny_- wrog.pdf.
  • Miększa strona badań, http://immeeting.blogit.idg.pl/2008/01/.
  • http://technorati.com/blogging/state-of-the-blogosphere/.
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/Blog.
  • http://www.fireflycreation.com/page/1302/Komunikacja-interaktywna.
  • http://www.ithink.pl/artykuly/aktualnosci/nowinki-technologiczne/prapoczatki-gospodarki- elektronicznej/.
  • http://www.slownik-online.pl/kopalinski/EE61E411833CE85641256581001D0D- 0E.php.
  • http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=856
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367197

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.