PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 35, cz.2 Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.2 | 425--437
Tytuł artykułu

Uwarunkowania zmian w kierunku zarządzania procesowego w Poczcie Polskiej na przykładzie logistyki pocztowej

Warianty tytułu
Determinants of Changes in the Process Management in Polish Post Based on Postal Logistics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poczta Polska (PP), stojąc w obliczu poważnych zmian wewnętrznych (program naprawczy, nowa strategia rozwoju, komercjalizacja, itd.), jak i w jej otoczeniu (finalne otwarcie rynku, coraz silniejsza konkurencja, wzrost wymagań rynku, itd.), musi przeanalizować także zmiany w filozofii zarządzania przedsiębiorstwem. Artykuł stanowi postulat zmian idących w kierunku zarządzania procesowego w kluczowym dla PP obszarze: logistyki pocztowej (sfera fizycznego przepływu przesyłek w systemie logistycznym). (fragment tekstu)
EN
The paper postulates replacement of traditional (functional) management of postal logistic processes in Polish Post by process management. The assumptions of both management methods have been compared with respect to logistic processes. It has been indicated that the traditional management of postal logistics in Polish Post might lead to ineffectiveness. The set of necessary actions to be undertaken has been identified and discussed. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Dyrekcja Generalna Poczty Polskiej
Bibliografia
  • Bartczak I.D., Porządki w procesach, "CXO" 2001, nr 1, [@]: www.ceo.cxo.pl,
  • Grajewski P., Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2008.
  • Michalski K., Logistic support system in Polish Post, (w:) Scientific Journal No. 482, Service Management Vol. 2, Szczecin University Press, Szczecin 2008.
  • Michalski K., Powiązanie procesu logistycznego Węzła Ekspedycyjno - Rozdzielczego Poczty Polskiej z innymi procesami operatora, (w:) Zeszyty Naukowe "Logistyka i Transport" nr 6, Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu, Wrocław 2008.
  • Nowocień A., Personel jako instrument kształtowania celów marketingowych PP, praca doktorska napisana pod kierunkiem A. Panasiuka, US WZiEU, Szczecin 2007.
  • Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie, praca zbiorowa pod red. B. Filipiak i A. Panasiuka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Staszkiewicz R., Przymus reformowania, "CXO" 2001, nr 11, [@]: www.ceo.cxo.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367285

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.