PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 35, cz.1 Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.1 | 529--535
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność organizacji w przedsiębiorstwach Warmii i Mazur

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility in Warmia and Mazury Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badań jest poznanie opinii o stanie wiedzy i postrzeganiu działań społecznie odpowiedzialnych, szczególnie w obszarze informacyjnym, wśród pracowników i kierowników wybranych jednostek organizacyjnych Poczty Polskiej oraz podmiotów biznesowych z branży informatyczno - telekomunikacyjnej zarejestrowanych w województwie warmińsko - mazurskim. Problem badawczy sformułowano w postaci pytania głównego: jaki jest stan wiedzy o działaniach społecznie odpowiedzialnych, i czy w badanych organizacjach takie działania są podejmowane? W celu rozwiązania tego problemu w postępowaniu badawczym poszukiwano odpowiedzi na poniższe pytania szczegółowe: - jaki jest stan wiedzy o CSR wśród pracowników i kierowników? - czy w opinii pracowników i kierowników, w działaniach organizacji w których pracują, jest miejsce na etykę? - jakie miejsce, wśród innych działań, zajmują działania informacyjne? - jakie działania są ważne dla przyszłości organizacji?(fragment tekstu)
EN
Each information society participant has a right to get reliable information. However, there are information gaps among social life participants. Socially responsible actions might be one of the contemporary method to reduce this gap, requiring at the same time creation of information networks between economic entitles and their claimants. Effectiveness of these information networks is determined by the application of corporate social responsibility concept. Within this context, basing on the example of selectively chosen organizational unit of Poczta Polska and IT sector, management and staff opinion on social responsibility knowledge and practices has been presented.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Gasparski W., Lewicka - Strzałecka A., Rok B., Szulczewski G. (2004). Odpowiedzialność społeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym. Wstępny raport z badań. Wyd. IFiS PAN - Centrum Etyki Biznesu WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  • Obłój K. (1999), Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej. PWE, Warszawa.
  • Pisz Z., Rojek - Nowosielska M. (red.). (2008). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Prace Naukowe Nr 5 (1205) Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Rok B. (2008). Wspieranie rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Raport ze spotkań z interesariuszami. Wyd. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367343

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.