PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 17 Wybrane problemy funkcjonowania przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej | 87--104
Tytuł artykułu

Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów wyższych uczelni

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Employers' Expectations with Regard to Higher Schools Graduates' Competence and Skills
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyjaśniono pojęcie kompetencji oraz przedstawiono jej rodzaje. Szczegółowo omówiono oczekiwania pracodawców wobec pracobiorców w kontekście tychże kompetencji.
EN
From the general perspective the competence includes skills, attitudes and/or methods of activity. The contemporary labour market means globalization, i.e. management of diversity, new technologies of communications, enormous significance of knowledge, omnipotent change creating generalized uncertainty, clients' and employers' growing expectations. How can a higher school graduate manage such a situation, what are employers' expectations? The author makes an attempt to answer these questions. This is why the analysis of secondary materials about the discussed issues was made, experts' statements as well as available research reports were used in this paper. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • "Doradca Zawodowy" nr 2/2007.
  • "Doradca Zawodowy" nr 1/2008.
  • Filipowicz G.: Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: PWE 2004.
  • "Informator Kariera" 2007/2008.
  • "Informator Kariera" 2008/2009.
  • Karpiński K.: Przyszłość gospodarki opartej na wiedzy w Polsce a rynek pracy. W: Polska 200 Plus. Biuletyn nr 1/2004.
  • Kubicka-Daab J.: Budowa modeli kompetencji. W: Najlepsze praktyki zarządzania kapitałem ludzkim. Red. A. Ludwiczyński. Warszawa: Polska Fundacja Promocji Kadr 2002.
  • Levy-Leboyer C.: Kierowanie kompetencjami. Bilanse doświadczeń zawodowych. Warszawa: 1997.
  • "Magazyn Kariera" 2006.
  • "Magazyn Kariera" 2010.
  • Moczydłowska J.: Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników. Warszawa: Difin 2008.
  • Oleksyn T.: Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka. Kraków: Oficyna Wydawnicza 2006.
  • Pocztowski A.: Zarządzanie zasobami ludzkim. Strategie - procesy - metody. Warszawa: PWE 2003.
  • Portaski M.: Opracowanie badawczo - ekspertalne nt. "Kadry z wyższym wykształceniem w powiecie płockim w kontekście lokalnego rynku pracy (tendencje ostatniego dziesięciolecia, stan obecny i perspektywy). NOT Rada w Płocku 2011.
  • Rostkowski T.: Zarządzanie kompetencjami jako przyszłość zzl w Polsce. "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" nr 6/2002.
  • Sidor-Rządkowska M.: Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL. Kraków: Oficyna Ekonomiczna 2006.
  • Spik A. (i in.): Nowe kierunki w zarządzaniu ludźmi - zaangażowanie organizacyjne. W: Nowe kierunki w zarządzaniu. Red. M. Kostera. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne 2008.
  • Wodecka-Hyjek A.: Określanie listy kompetencji dla stanowiska pracy - wprowadzenie do wybranych metod. "Organizacja i Kierowanie" nr 3/2001.
  • "Znajomość oczekiwań pracodawców i pracobiorców w zakresie umiejętności i kwalifikacji zawodowych - kluczem do walki z bezrobociem" Badania przeprowadziła w 2006 r. ABM Agencja Badań Marketingowych. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków budżetu państwa. 2007 r.
  • "Oczekiwania pracodawców i pracowników dotyczące edukacji zawodowej na Mazowszu" - raport zbiorczy. Publikacja przygotowana w ramach projektu badawczego "Kształcenie ustawiczne jako kształcenie powszechne". Projekt zrealizowany został w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. - 2011.
  • www.kariera.com.pl
  • www.rynekpracy.pl
  • www.kluczdokariery.pl
  • www.kadryinfor.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171368011

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.