PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 31, T.1 Ekonomiczne i organizacyjne instrumenty wspierania rozwoju lokalnego i regionalnego. Finanse, rachunkowość, przedsiębiorczość | 63--71
Tytuł artykułu

Wiedza jako czynnik determinujący innowacyjność regionu (ze szczególnym uwzględnieniem województwa zachodniopomorskiego)

Autorzy
Warianty tytułu
Wissen Als Determinante Der Innovationsfahigkeit Einer Region (Unter Besonderer Berucksichtigung Der Westpommerschen Wojewodschaft)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Różnice związane z poziomem i umiejętnością wykorzystania wiedzy uwidaczniają się zarówno na poziomie państw, jak i na poziomie regionalnym. Wynika to z faktu, że poszczególne gospodarki - zarówno narodowe, jak i regionalne - ewoluują w różnym tempie. Szczególnym czynnikiem wpływającym na tempo tych ewolucji jest zdolność poszczególnych układów terytorialnych do wykształcania cech, które współcześnie uważa się za niezbędne do wygrywania konkurencji globalnej. Często używany jest termin "konkurencyjność regionu", który oznacza, że region stwarza takie warunki zlokalizowanym na jego terenie przedsiębiorstwom, że są one w stanie wygrać konkurencję, a stabilną przewagę konkurencyjną uzyskuje się właśnie dzięki zdolności do tworzenia innowacji. Dany region jest również konkurencyjny, jeśli jest w stanie wygrać z innymi regionami walkę o przyciągnięcie kapitału inwestycyjnego, a szczególnie kapitału lokującego się w przedsięwzięciach o wysokim poziomie innowacyjności. (fragment tekstu)
EN
(Zusammenfassung) Die mit der Fahigkeit der Wisscnsbenutzung zusammenhangenden Unterschiede sieht man sowohl auf dcm Niveau der Lander ais auch der Regionen. In dem Artikel wurde ein Versuch unternommen, Wissen ais Determinante der Innovationsfahigkcit einer Region zu charakterisieren. Nur das Schaffen von giinstigen Bedingungen zur Entwicklung des intellektuellen Kapitals erlaubt es (auch in der in dem Artikel kurz beschriebenen Westpommerschen Wojewodschaft), die Distanz zu Wirtschaften zu verringern, die den Weg von wissensbasierten Wirtschaften gewahlt haben, und somit den Wert auf die Entwicklung von Unternehmungslust, Innovationen und Bildung legen.
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Wiedza a wzrost gospodarczy. Red. L. Zienkowski. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR Warszawa 2003, s. 131.
  • S.KwiatkowSki: Przedsiębiorczość intelektualna. PWN, Warszawa 2000, s. 46-47.
  • C. Sikorski,: Zachowania ludzi w organizacji. PWN, Warszawa 1999, s. 25.
  • W.L.Zacher: Od społeczeństwa informacyjnego do społeczeństwa wiedzy (dylematy tranzycyjne: między informacją , wiedzą i wyobraźnią., [W:] Społeczeństwo informacyjne - wizja czy rzeczywistość? Red.:L.H. Chaber II ogólopolska konferencja naukowa , Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne, Kraków 2004 s.104.
  • A. Shukla, R. Srinivasan: Designing Knowledge Management Architeclure: How to Jmplemenl Successful Knowledge Management Programs. Sage Publications, 2003, s. 23.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171368119

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.