PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 (9) | 77--80
Tytuł artykułu

Právny kontext podnikateľskej etiky

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Legal Context of Business Ethics
Języki publikacji
CS
Abstrakty
Celem autorów artykułu jest zwrócenie uwagi na niektóre aspekty prawne w kontekście etyki biznesu. Według nich bez etyki, szacunku dla jednostki i poszanowania praw podstawowych gwarantowanych w Ustawie Zasadniczej państwa (Konstytucji), nie można oczekiwać sukcesu w życiu gospodarczym.
EN
Ethics in business, as well as in all areas of life, is becoming increasingly vital in contemporary society. Article builds on the intuitive, but generally-accepted assumption that the principles of business ethics leads ultimately, in the long term, to more efficient economic system based on profitability. A secondary aim and ambition of this article is to highlight some legal aspects in the context of business ethics. Without ethics, respect for the individual and respect for the fundamental rights guaranteed in the Basic Law of the State (Constitution), can not expect success even in economic life.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Bibliografia
  • Armstrong M., 2007, Řízení lidských zdrojů, Praha: Grada Publishing 2007. s.789, ISBN 978-80-247-1407-3.
  • Dytrt Z., 2006, Etika v podnikatelském prostředí, Praha: Grada Publishing 2006, s. 196, ISBN 978-80-247-1589-6.
  • Geffert R., 2010, Etika vo verejnej správe, Košice: UPJŠ 2010, s. 132, ISBN 978-80-7097-826-9.
  • Gluchman V., 2011, Úvod do etiky, Bratislava: Tribun 2011, s. 167, ISBN 978-80-263-0026-7.
  • Hrehová H., 2005, Etika - sociálne vzťahy - spoločnosť, Bratislava: Veda 2005, s. 337, ISBN 80-224-0849-2.
  • Kotler P., A kol. 2007, Moderní marketing, Praha: Grada Publishing 2007, s.1041, ISBN 978-80-247-1545-2.
  • Kubíček P., A kol. 2008, Obchodné právo, Bratislava: Univerzita Komenského 2008 s. 390, ISBN 978-80-7160-225-5.
  • Kunz V., 2012, Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada Publishing, 2012 s 201 ISBN 978-80-247-39830.
  • Pavlík M., Bělčík M., a kol. 2010, Společenská odpovědnost organizace, Praha: Grada Publishing 2010, s.169, ISBN 978-80-247-3157-5.
  • Remišová A., 2011, Etika a ekonomika, Bratislava: Kalligram 2011, s. 495, ISBN 978-80-810-1402-4.
  • Seknička P., 2007, Etické řízení ve firmě. Praha: Grada Publishing 2007, s.166, ISBN 978-80-247-1621-3.
  • Srpová J., Řehoř V., a kol. 2010, Základy podnikání, Praha: Grada Publishing, 2010, s. 427, ISBN 978-80-247-3339-5.
  • Šmajs J., a kol. 2012, Etika, ekonomika, příroda, Praha: Grada Publisihing 2012, s. 192, ISBN 978-80-247-4293-9.
  • Zadražilová D., 2010, Společenská odpovědnost podniků - transparentnost a etika podnikání, Praha: C.H. Beck 2010, s. 167, ISBN 978-80-740-0192-5.
  • zák. č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník
  • zák. č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon
  • zák. č. 460/1992 Zb. Ústava SR.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171368457

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.