PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 23 | 197--210
Tytuł artykułu

Zarządzanie ryzykiem a edukacja dla bezpieczeństwa w rekreacji

Warianty tytułu
Risk Management in Leisure Safety Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Edukacja dla bezpieczeństwa ma szczególne znaczenie tam, gdzie istnieją największe zagrożenia. Celem pracy jest ukazanie edukacji dla bezpieczeństwa jako procesu metodycznego opartego na procedurach zarządzania ryzykiem, jest to nowatorskie podejście, które rozpoczyna rozpoznanie zagrożeń, a zamyka opracowywanie planów awaryjnych związanych z ryzykiem. Rozważania obejmują zasady metodyczne oraz uwagi metodologiczne.(abstrakt oryginalny)
EN
Safety should be always a priority in physical education. Activity in natural environment can be dangerous, in particular on the water or mountain recreation. The aim of this work is to explain the role of leisure safety education to prevent the risk of serious injury and even the loss of life. Finally, it needs to teach how to help yourself if any danger arise. This educational process based on risk management methodology. This work is only a short part of wider and deeper consideration. It is also a study to show the educational methods and their explanations. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
197--210
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu; Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Bibliografia
  • Czabański В., Kształcenie psychomotoryczne, AWF, Wrocław 2000.
  • Goszczyńska M., Człowiek wobec zagrożeń. Uwarunkowania oceny i akceptacji ryzyka, Żak, Warszawa 1997.
  • Kaczmarek T.T., Ryzyko i zarządzanie ryzykiem, Difin, Warszawa 2008.
  • Korzeniowski L., Uwagi, o niektórych programach edukacji dla bezpieczeństwa, w: Edukacja dla bezpieczeństwa, red. S. Mazur, AWF, Katowice 2006, s. 119-128.
  • Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 1999.
  • Malak K., Bezpieczeństwo jako kategoria i zjawisko społeczne, "Piotrkowskie Zeszyty Międzynarodowe" 2007, nr 2, s. 91-95.
  • Osiński W., Zarys teorii wychowania fizycznego, AWF, Poznań 1996.
  • Rajzer M., Strategie dywersyfikacji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2001.
  • Rudnicki P., Zarządzanie ryzykiem, www.rudnicki.com.pl
  • Sobol E. (red.), Słownik wyrazów obcych, WN PWN, Warszawa 1995.
  • Spokojnie to tylko ryzyko, toolbox4pm.com/index.php/2009/03/spokojnie-to-tylko-ryzyko.
  • Statystyki GOPR, gopr.pl.
  • Statystyka utonięć, www.statystyka.policja.pl/portai/st/958.
  • Statystyki wypadków drogowych, www.policja.pl.
  • Szymański K., Bezpieczna turystyka i rekreacja, AWF, Poznań 2008.
  • Tabela wypadków utonięć, Statystyki, ZG WOPR, www.wopr.pl.
  • Toczek-Werner S. Podstawy rekreacji i turystyki, AWF, Wrocław 2007.
  • Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym, Dz.U. nr 191, poz. 1410.
  • Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny, Dz.U. nr 88, poz. 553,
  • Wiesner W., Pływanie na wodach otwartych, w: Kultura fizyczna w środowisku przyrodniczym w okresie letnim, red. K, Blacha, W. Bigiel, AWF, Wrocław 2005, s. 83-102.
  • Wiesner W., Nauczanie elementów ratownictwa wodnego jako proces kształt osobowości dziecka uczącego się pływać, "Human Movement" 2003, nr 2(8), s. 81-85.
  • Wiesner W,, Swimming Education - the Area of Interest and Methodical Basis, in: Science in Swimming II, eds. K. Zatoń, M. Jaszczak, AWF, Wrocław 2008, s. 41-48.
  • Wiesner W., Skalski D. Podstawy metodyczne edukacji ratowniczej, wyd 2 zm., Olsztyn 2007.
  • Wolanin J., Siły Natury a zarządzanie ryzykiem, ZG WOPR, Mysłowice 2007 (prezentacja medialna).
  • Zięba R., Instytucjonalizacja bezpieczeństwa europejskiego: koncepcje - strukturу funkcjonowanie, WN Scholar, Warszawa 1999, s. 30-32.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171368727

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.