PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 3 | 16--22
Tytuł artykułu

O wycenie znaku firmowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Trademark Valuation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach zauważa się rosnące znaczenie wartości znaków towarowych w wycenie przedsiębiorstw. Wartość znaków firmowych największych światowych koncernów sięga 90% ich wartości rynkowej. Autorzy usystematyzowali w artykule pojęcia związane z wyceną marki korporacyjnej i zaproponowali metodę wyceny znaku towarowego (marki korporacyjnej), bazującą na ekonomicznej wartości dodanej EVA. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Anklewicz M., Stabilizacja wycen, Rzeczpospolita, 19.12.2012.
  • Ignatowski R. (1995), Konsolidacja sprawozdań finansowych w teorii i praktyce rachunkowości, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1995.
  • Kamela-Sowińska A. (1996), Wartość firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.
  • Kufel T. (2003), Wartość firmy w świetle prawa bilansowego i podatkowego, w: Zarzecki D. (red.), Zarządzanie finansami. Mierzenie wyników i wycena przedsiębiorstw, Tom I, Uniwersytet Szczecińskie, Szczecin 2003.
  • Lin L., Brand Equity, Profitability, Price Elasticity and Repeat Rate, Marketing and Research Today, May 1993.
  • Marcinkowska M. (2000), Kształtowanie wartości firmy, Seria: Przedsiębiorczość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • ReillyR.R.,TheReliefFromRoyaltyMethodofIntellectualPropertyValuation,InsightsAutumn2008,Willamette Management & Associates, Chicago-Atlanta-Portland 2009.
  • Sołtysiński S., Szajkowski A., Szwaja J., Kodeks handlowy - komentarz, Warszawa 1994.
  • Stewart T.A. Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations, Doubleday/Currency,New York 1997.
  • Stewart T.A., The Wealth of Knowledge: Intellectual Capital and the Twenty-first Century Organization, Nicholas Brealey Publishing, London 2001.
  • Strassmann P., The Value of Knowledge Capital, American Programmer, March 1998.
  • Sveiby K.E. (1998), Methods of Measuring Intangible Assets, 1998-2004, artykuły zamieszczone na www.sveiby/articles.
  • Urbanek G. (2008), Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171368921

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.