PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 25 Działania informacyjne członków gospodarstwa domowego a jego zachowania gospodarcze | 253--264
Tytuł artykułu

Wiedza, niepewność i ryzyko w postępowaniu gospodarstw domowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Knowledge, Uncertainty and Risk in Proceedings of Households
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zazwyczaj wszystkim ważnym decyzjom życiowym każdego gospodarstwa domowego towarzyszy pewien zakres niepewności i ryzyka. Łączy się to z mechanizmami świadomego i nieświadomego postępowania oraz z umiejętnością wykorzystania posiadanej wiedzy. Celem artykułu jest przedstawienie tych kwestii w świetle rozważań teoretycznych modelu decyzji gospodarstw domowych z odniesieniem empirycznym dla wskazania istotnych podobieństw i różnic w postępowaniu. Są one zdeterminowane przede wszystkim cechami psychicznymi (różne typy osobowości) i kulturowymi. (abstrakt oryginalny)
EN
Usually, all significant life time decisions of each household are accompanied by a certain degree of uncertainty and risk. It is combined with mechanisms of conscious and unconscious proceedings as well as an ability to use one's knowledge. The paper aims at presenting these issues in view of theoretical considerations of a decision making model of households with empirical reference to significant similarities and differences in proceedings. These are determined by first of all psychical (various types of personalities) and cultural features.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Damasio A., Błąd Kartezjusza, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2002.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa 2007.
  • Lowenstein G., The Creative Destruction of Decision Research, "Journal of Consumer Research" 2001, No. 3 (28).
  • Mises L., Ludzkie działanie, Fundacja Instytut Ludwika von Misesa, Warszawa 2007.
  • Hofstede G., Hofstede G.J., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2007.
  • Russell W.A., Ward L.M., Environmental Psychology, "Annual Review or Psychology" 1982.
  • Światowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.
  • Zaltman G., Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku, Harward Business Press, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171368927

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.