PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 5 | nr 148 Transformations and Dynamics in Management Concepts and Cases Corporate Renewal | 93--107
Tytuł artykułu

Key Areas of Corporate Renewal of Polish Enterprises during Crisis of Growth

Warianty tytułu
Kluczowe obszary strategicznej odnowy polskich przedsiębiorstw podczas kryzysu wzrostu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie wniosków z analizy problemów organizacyjnych w polskich przedsiębiorstwach przechodzących kryzys autonomii lub kontroli w rozumieniu modelu wzrostu organizacji Greinera. Centralnym punktem rozważań jest zwrócenie uwagi na zachodzącą w takich procesach zmianę modelu biznesowego, którą autorzy analizują z perspektywy strategicznej odnowy przedsiębiorstwa. Wnioski wynikające z przeprowadzonych studiów przypadków podkreślają znaczenie konieczności zmian w systemach zarządzania organizacjami, które są kluczowym obszarem przeobrażeń modelu biznesowego.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to present conclusions from the analysis of organizational problems in Polish enterprises which encounter the crisis of autonomy or the crisis of control according to the Greiner's model of organizational growth. The central issue of consideration is the focus on business model change, which takes place in crisis phases. This change is analysed from the perspective of strategic renewal of the enterprise/ company. The conclusions drawn from case studies underline the crucial meaning of changes in management systems, which are the key area of business model evolution.(original abstract)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Agarwal R., Helfat C.E. (2009), Strategic renewal of organizations, Organization Science, Vol. 20, No. 2.
  • Chen H., Kuo T. (2004), Performance appraisal across organizational life cycles, Human Systems Management, Vol. 23, No. 4.
  • Greiner L. (1998), Evolution and revolution as organizations growth, Harvard Business Review, May-June.
  • Hoy F. (2006), The complicating factor of life cycles in corporate venturing, Entrepreneurship. Theory and Practice, Vol. 30, Issue 6.
  • Liao Y. (2006), The effect of the life cycle stage of an organization on the relation between corporate control and product innovation, International Journal of Management, Vol. 23, Issue 1.
  • Lindgardt Z., Reeves M., Stalk G., Deimler M.S. (2009), Business Model Innovation. When the Game Gets Tough, Change the Game, Boston Consulting Group, http://www.bcg.com/documents/ file36456.pdf, (date of access: 30.07.2010).
  • Miller D., Friesen P. (1984), A longitudinal study of the corporate life cycle, Management Science, Vol. 30, No. 10.
  • Poole M.S., Van de Ven A.H. (2004), Handbook of Organizational Change and Innovation, Oxford University Press.
  • Skalik J., Bełz G. (2007), Istota systemu zarządzania w procesie kształtowania i rozwoju organizacji, [in:] J. Skalik (ed.), Zmiana warunkiem sukcesu. Przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstw, Prace Naukowe AE nr 1184, AE, Wrocław.
  • Quinn R., Cameron K. (1983), Organizational life cycles and shifting criteria of effectiveness. Some preliminary evidence, Management Science, Vol. 29, No. 1.
  • Shirokova G. (2009), Organizational life-cycle. The characteristics of developmental stages in Russian companies created from scratch, Journal for East European Management Studies, Vol. 14, No. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171369051

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.