PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 1 | 117--136
Tytuł artykułu

Wykorzystanie coachingu w rozwoju kompetencji menedżerskich w organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano, w jaki sposób zarządzanie kompetencjami w organizacji może przyczyniać się do skutecznego funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa. Następnie ukazano możliwość wykorzystania coachingu jako narzędzia rozwoju kompetencji w organizacji. Pokazano wielość i złożoność pojęcia "coaching" oraz podjęto próbę znalezienia zbieżności w niektórych obszarach zarządzania kompetencjami i stosowania coachingu. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents how competence management in organization contributes to the effective functioning of the modern enterprise. Coaching with its multiplicity and complexity used as a tool for human resources development can bring many benefits into competency management. According to the author it is possible to find convergence in certain areas that coaching and competence management are described in the article. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
117--136
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Bibliografia
  • Bennewicz, M. (2010). Od indywidualnego rozwoju menedżerskiego do coachingu systemowego w organizacji. Coaching Review, 1: 56-86.
  • Cardona, P. i Garcia Lombardia, P. (2008) Jak rozwijać kompetencje przywódcze. Kraków: Wydawnictwo M.
  • Czarkowska, L.D. (2012) (red.). Coaching jako wskaźnik zmian paradygmatów w zarządzaniu. Warszawa: Poltext.
  • Czarkowska, L.D. (2011). Kiedy możliwa jest zmiana? Od struktury sesji do energii zmiany w coachingu. Coaching Review, 1(3): 53-74.
  • Dilts, R. (2006). Od Przewodnika do Inspiratora. Warszawa: PINLP.
  • Filipowicz, G. (2014). Zarządzanie kompetencjami perspektywą firmowa i osobista. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  • Kotler, P. i Caslione, J.A. (2009). Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji. Warszawa: MT Biznes.
  • Kożusznik, B. (2011). Zachowania człowieka w organizacji. Warszawa: PWE.
  • Neale, S., Spencer-Arnell, L. i Wilson, L. (2010). Coaching inteligencji emocjonalnej. Warszawa: PWE.
  • Oleksyn, T. (2010). Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  • Rzycka, O. i Porosło, W. (2012) Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągać rezultaty. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  • Sadomska, U. i Szymankiewicz, W.W. (2011). Coaching menedżerski jako element kultury organizacyjnej firmy. W: L.D. Czarkowska (2011) (red.), Coaching jako katalizator rozwoju organizacji. Warszawa: Poltext.
  • Smółka, P. (2008). Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Kraków: Wolters Kluwer Polska.
  • Surzykiewicz, J. i Kulesza, M. (red.) (2013). Coaching społeczny. W poszukiwaniu efektywnych form wsparcia osób w trudnych sytuacjach życiowych. Warszawa: Difin.
  • Świeży, M. (2013). Poziomy zmiany: zakres pracy i kwalifikacje w coachingu dla menedżerów. W: L.D. Czarkowska (2013) (red.), Leadership Coaching jako odpowiedź na wyzwania współczesnego świata. Warszawa: Poltext.
  • Walczak, W. (2011). Przywództwo i motywowanie w procesach zarządzania kompetencjami pracowników. E- mentor, 1(38)/2011. http://www.e-mentor.edu.pl/czasopismo/spis-tresci/numer/38
  • Whitmore, J. (2011) Coaching trening efektywności. Warszawa: G+J.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171369123

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.