Czasopismo
2010
|
5
|
nr 148 Transformations and Dynamics in Management Concepts and Cases Corporate Renewal
|
144--152
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Proces odnowy w przedsiębiorstwie przechodzącym kryzys : studium przypadku
Języki publikacji
Abstrakty
The article describes the crisis that occurred in a specific organization which operates in Central Europe and employs several thousands of people there. As a consequence of the difficult economic situation, the process of Renewal had to be applied to change the operating strategy of the company and refresh the processes that directly influence its financial stance. Specific activities related to the acquisition strategy, the implementation of new business lines and building strong leadership for the company as well as ensuring financial stability after the crisis are depicted in this article. Eventually, the implementation of the described actions led to strengthening of the company's leading position in Poland and abroad.(original abstract)
Artykuł opisuje kryzys zaistniały w konkretnej organizacji zatrudniającej kilka tysięcy pracowników i operującej w krajach Europy Centralnej. Następstwem tej sytuacji jest zastosowanie modelu Renewal do zmiany strategii działania i do odnowy procesów mających bezpośredni wpływ na poprawienie wyników finansowych opisywanej firmy. Przedstawione są konkretne działania w zakresie strategii akwizycji, wdrożenia nowych linii biznesowych oraz zmian idących w zaimplementowanie silnego przywództwa i zapewnienia przedsiębiorstwu stabilności finansowej. Ostatecznie wdrożenie opisywanych działań doprowadziło do umocnienia pozycji leadera w kraju i za granicą.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
Strony
144--152
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- TSP - Instytut Wrocław
Bibliografia
- Agarwal R., Helfat C. (2009), Strategic renewal of organizations, Organisation Science, Vol. 20, No. 2, pp. 281-293.
- Lindgardt Z., Reeves M., Stalk G., Michael S. (2009), Deimler Business Model Innovation When the Game gets Tough, Change the Game, BCG.
- Mascarenhas B., Aaker A.D. (1989), Strategy over the business cycle, Strategic Management Journal, Vol. 10, pp. 199-210.
- Mezias S.J., Glynn M.A. (1993), The three faces of corporate renewal. Institution, revolution, and evolution, Strategic Management Journal, Vol. 14, pp. 77-101.
- Simon H. (2009), 33 sposoby na kryzys gospodarczy. Natychmiastowe rozwiązania dla twojej firmy, [Simon-Kucher & Partners, Strategy & Marketing Consultants], Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171369161