PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 19 | nr 159 Informatyka w biznesie | 43--55
Tytuł artykułu

Istota i koncepcje doskonalenia jakości informacji we współczesnym przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
The Essence and Conceptions of Information Quality Improvement in Modern Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jakość informacji odzwierciedla stopień spełnienia przez nią wymagań użyt-kowników. Dokładna, kompletna i terminowa informacja jest warunkiem powodzenia wszystkich przedsięwzięć biznesowych we współczesnych przedsiębiorstwach. W artykule zdefiniowano jakość informacji oraz jej charakterystyki. Zaprezentowano również najważniejsze koncepcje doskonalenia jakości informcji: metodologię Total Information Quality Management L. Englisha, • algorytm doskonalenia jakości informacji B. Godfreya,• program doskonalenia jakości informacji D. Loshina,• program doskonalenia jakości informacji PricewaterhoseCoopers,• program doskonalenia jakości informacji J. Geigera.• (abstrakt oryginalny)
EN
Information is of high quality if it meets users needs. Accurate, complete and timely information is required for optimal business performance in modern enterprises. This article defines information quality and its characteristics. The author presents also conceptions of information quality management. These are: Total Information Quality Management Methodology of L. English,• Algorithm of information quality improvement of B. Godfrey,• Data Quality Program of D. Loshin,• Data Quality Program of PricewaterhoseCoopers,• Data Quality Program of J. Geiger.• (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Borowiecki R., Czekaj J. (red.), Zarządzanie zasobami informacyjnymi w warunkach nowej gospodarki, Difin, Warszawa 2010.
  • Buśko B., Filipek H., Śliwieński J., Wiarygodność informacji ekonomicznej w systemach informacyjnych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1980.
  • Bugdol M., Możliwości stosowania teorii systemu w zarządzaniu jakością, "Przegląd Organizacji" 2010, nr 1.
  • English L., Total information quality management. A complete methodology for IQ management, DM Review, September 2003.
  • English L., Improving Data Warehouse and Business Information Quality, John Wiley & Sons Inc., New York 1999.
  • Geiger J., Data Quality Management: The Most Critical Initiative You Can Implement, Proceedings of the 29th Annual SUGI Conference 2004, SAS Institute, Paper 98.
  • Godfrey B., Information Quality - An Important Challenge for Modern Quality Management. Proceedings of the European Organization for Quality Congress, Helsinki, Finland, June 1993.
  • Godfrey B., Information quality, Quality Digest, July 1996.
  • Gupta U., Information Systems: Success in the 21st Century, Prentice Hall Canada Inc. 2000.
  • Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Kisielnicki J., Informatyczna infrastruktura zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993.
  • Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne Biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.
  • Kolbusz E., Analiza potrzeb informacyjnych przedsiębiorstwa. Podstawy metodologiczne, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1993.
  • Loshin D., Enterprise Knowledge Management. The Data Quality Approach, Morgan Kaufmann, 2001a.
  • Loshin D., The cost of poor data quality, DM Direct, June 2001b.
  • Nousak P., Phelps R., A Scorecard approach to improving Data Quality, Proceedings of the 27th Annual SUGI Conference 2002, SAS Institute, Paper 158.
  • PricewaterhouseCoopers LLP, Human resources data quality program, Partner Briefing, March 2001.
  • Tabor-Smardzewska A., Przesłanki wdrażania systemów jakości, "Problemy Jakości" 2010, nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171369487

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.