PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 6 | nr 161 Badania rynkowe | 36--47
Tytuł artykułu

Zastosowanie różnych technik analizy korespondencji w analizie danych personalnych

Warianty tytułu
The Use of Different Techniques of Correspondence in the Analysis of Personal Data
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie możliwości zastosowania różnych technik analizy korespondencji w analizie cech personalnych na podstawie curriculum vitae. W wielu badaniach marketingowych niezbędne jest jednoczesne poznanie wzajemnych relacji, zależności czy współwystąpień wielu zmiennych. Do tego celu można posłużyć się analizą korespondencji - metodą statystyczną z grupy metod eksploracyjnych. Umożliwia ona zbadanie współwystąpień kategorii cech nominalnych (dwóch lub wielu). Efektem jest graficzna prezentacja wzajemnego położenia kategorii analizowanych zmiennych z uwzględnieniem ich współwystąpień oraz zachowaniem jak największej rzeczywistej informacji o cechach. Do analizy danych wykorzystano macierz Burta, wielowymiarową tablicę kontyngencji, łączoną tablicę kontyngencji oraz własną propozycję połączenia dwóch ostatnich technik. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to indicate the opportunity of using different techniques of correspondence analysis in the study of personal characteristics on the basis of curriculum vitae. In a lot of marketing research (for example devoted to company environment, the perception of the company by employees) it is necessary to present at the same time the relationship, dependences or joint observation of a lot of variables. To achieve this goal a correspondence analysis was proposed. The task of this method is an indication of multidimensional associations among the categories of nominal variables (two or more). The result is a graphical representation of the relationships among the categories of analyzed variables in terms of their joint associations and preserving as much of the real information of variables as possible. For the data study an analysis based on the Burt matrix is proposed, a multiway contingency table, the concatenated contingency table and the author's own proposal of the combination of two previous techniques. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Analiza danych marketingowych. Problemy, metody, przykłady, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  • Clausen S.E., Applied Correspondence Analysis. An Introduction, University Paper 121, Sage, 1998.
  • Heijden P.G.M. van der, Correspondence Analysis of Longitudinal Categorical Data, DSWO Press, Leiden 1987.
  • Stanimir A., Analiza korespondencji jako narzędzie do badania zjawisk ekonomicznych, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  • Steczkowski J., Zeliaś A., Metody statystyczne w badaniach cech jakościowych, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1997.
  • Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
  • Yule G.U., Kendall M.G., Wstęp do teorii statystyki, PWN, Warszawa 1966.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171370029

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.