PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 2 | nr 80 Badania rynkowe | 81--96
Tytuł artykułu

Kaizen : wschodnia strategia na europejskim rynku, na przykładzie LG Electronics Wrocław w Biskupicach Podgórnych

Warianty tytułu
Kaizen : Eastern Strategy in the European Market on the Example of LG Electronics Wrocław Based in Biskupice Podgórne
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kaizen jest jedną z nadrzędnych zasad japońskiego modelu zarządzania. Firma LG Electronics Wrocław wskazuje znakomite połączenie tej wschodniej filozofii z europejskim modelem zarządzania. W pierwszej części artykułu następuje prezentacja koncepcji kaizen i przybliżone zostaje spojrzenie na politykę jakości i obszar zarządzania przez pryzmat kaizen, w kolejnej części autorka przedstawia integralne założenia strategii 5S, a na końcu znajdują się wyniki badań strategii 5S i LG Way, przeprowadzonych w firmie LG Electronics Wrocław.(abstrakt oryginalny)
EN
Basing on the Japanese culture, kaizen is one of the overriding principles of the Japanese management model. LG Electronics Wroclaw shows an excellent combination of eastern philosophy together with the European model of governance. The first part of the article presents the concept of kaizen, then it provides insight into the quality and management policy through the prism of kaizen. The next section presents comprehensive foundations of "5S", and finally, results of the strategy "5S" and "LG Way" conducted in LG Electronics Wroclaw.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Drummond H., W pogoni za jakością: total quality management, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław 2004.
  • Fombrun C.J., Reputation, Harvard Business School Press, Boston 1996.
  • Konecki K., Kultura organizacyjna japońskich przedsiębiorstw przemysłowych: studium socjologiczne, UŁ, Łódź 1994.
  • Marx E., Przełamywanie szoku kulturowego, Placet, Warszawa 2000.
  • Masaaki I., Kaizen - klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii, Kaizen Institute - MT Biznes Warszawa 2007.
  • Mooji M. de, Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes, Sage Publications, 2005.
  • Wasilewski L., Europejski kontekst zarządzania jakością, Orgmasz, Warszawa 1998.
  • Wasilewski L., Japońskie techniki zarządzania, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171370183

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.