PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 22 Aplikacje systemów informatycznych | 7--19
Tytuł artykułu

Superrankingi internetowe jako narzędzie wspomagania decyzji konsumenta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Internet Super-Rankings as Consumer Decision Support Tool
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konsument, dokonując zakupów przez Internet, musi się pogodzić z kilkoma ograniczeniami. Do najważniejszych z nich można zaliczyć brak fizycznego kontaktu z towarem oraz brak możliwości bezpośredniej konsultacji ze sprzedawcą. Ograniczenia te sprawiają, że osoba kupująca w sklepie internetowym jest zainteresowana znalezieniem dodatkowych informacji o poszukiwanym produkcie. W Internecie znajduje się wiele pomocnych źródeł informacji. Mogą być to materiały zamieszczone przez producenta czy sprzedawcę, recenzje produktów w profesjonalnych pismach lub serwisach internetowych, opinie o produktach na blogach, dyskusje na forach i listach mailingowych oraz różnego rodzaju rankingi.(fragment tekstu)
EN
When buying in the Internet, consumer lacks both the opportunity to physically test the product and to consult the seller immediately. If he or she needs more information to make the decision, there is plenty of information sources in the Internet, where he or she can find out how the product is evaluated by experts and other customers. However, there are many flaws of such sources, such as being hard to find, low creditability, and often, a small number of compared products. In this paper we propose that a super-ranking based on an input set of source product rankings can supply more usable information and thus can be used as consumer decision support tool. We provide a detailed description of how a super-ranking can be automatically generated and present a sample super-ranking of popular films.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Alexa, http://www.alexa.com, 2007.
  • Big Fish Games, http://www.bigfishgames.com/, 2007.
  • Chip.pl, http://rankingi.chip.pl, 2007.
  • Fehily C., Po prostu Python, Helion, Gliwice 2002.
  • Friedl J., Mastering Regular Expressions, O'Reilly, 1997.
  • Page L., Brin S., Motwani R., Winograd T., The PageRank citation ranking: Bringing order to the Web. Stanford Digital Library Technologies Project, http://citeseer. ist.psu.edu/page98pagerank.html, 1998.
  • Mojeauto.pl, http://www.mojeauto.pl, 2007.
  • ProLine, http://sklep.proline.pl/shop.php?id=shopgaleria&lista=best, 2007.
  • Ranking.pl, http://www.ranking.pl, 2007.
  • Technorati, http://technorati.com/blogs/www.technorati.com?sub=bloginfo, 2007.
  • W3C, Document Object Model (DOM) Level 3 Core Specification, http://www.w3.org/ TR/2004/REC-DOM-Level-3-Core-20040407, 2004.
  • Worsley J.C., Drake J.D., Practical PostgreSQL, O'Reilly, 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171370827

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.