PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 94 Wiedza w gospodarce i gospodarka oparta na wiedzy : zarządzanie w gospodarce opartej na wiedzy | 209--218
Tytuł artykułu

Modele biznesu jako przejaw wiedzy średnich przedsiębiorstw produkcyjnych w świetle wyników badań empirycznych

Warianty tytułu
Business Models as a Sign of Medium Production Enterprises Knowledge in the Light of Empirical Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule podjęto problem kształtowania modeli biznesu w warunkach turbulentnych zmian otoczenia. W jego treści poddano analizie wyniki badań empirycznych, które zostały przeprowadzone w celowo dobranych średnich przedsiębiorstwach produkcyjnych działających w regionie świętokrzyskim. Na tej bazie scharakteryzowano model działalności gospodarczej badanych przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
In this article a problem of shaping business models in the conditions of chaotic environmental changes is presented. The empirical research results which were carried out in deliberately chosen medium enterprises operating in Świętokrzyski region are analysed. On this base the business model of analyzed enterprises is characterized. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Czakon W., Istota i przejawy kompetencji relacyjnej, [w:] A. Kaleta, K. Moszkowicz (red.), Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, UE, Wrocław 2008.
  • Czubasiewicz H., Rutka R., Kształtowanie przedsiębiorczości poprzez styl kierowania, [w:] K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg 2006.
  • Gołębiowski T. i in., Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008.
  • Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne, planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
  • Łuczka T., Kapitał obcy w małym i średnim przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty mikro- i makroekonomiczne, PWN, Warszawa - Poznań 2001.
  • Moszkowicz M. (red.), Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, PWE, Warszawa 2005.
  • Nogalski B., Modele biznesu jako narzędzia reorientacji strategicznej przedsiębiorstw, "Master of Business Administration" 2009a, nr 2.
  • Nogalski B., Rozważania o modelach biznesowych przedsiębiorstw jako ciekawym poznawczo kierunku badań problematyki zarządzania strategicznego, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Problemy, kierunki badań, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2009b.
  • Obłój K., Modele biznesowe: Dyrygent, "Przegląd Organizacji" 2001a, nr 12.
  • Obłój K., Modele biznesowe: Operator i Integrator, "Przegląd Organizacji" 2001b, nr 11.
  • Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i S-ka, Poznań 2004.
  • Romanowska M., Analiza i planowanie strategiczne w małej firmie, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171370899

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.