PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 177 Performance Measurement and Management | 150--169
Tytuł artykułu

Evaluation of Students Satisfaction Factors on the Example of State and Private Universities

Warianty tytułu
Ocena czynników satysfakcji studentów na przykładzie uczelni państwowej i uczelni prywatnych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W dobie gospodarki rynkowej wymagane jest odpowiednie podejście do zarządzania szkołą wyższą. W związku z tym niezbędna wydaje się ocena szkoły wyższej z punktu widzenia studenta. Artykuł przedstawia badania, których celem była ocena czynników zadowolenia studenta na przykładzie wybranej państwowej uczelni wyższej oraz dwóch uczelni prywatnych.(abstrakt oryginalny)
EN
High competition on the educational market requires a proper approach to the university management. It seems necessary to evaluate a university also from the point of view of students themselves. The paper is devoted to the evaluation of the satisfaction of students in different areas of university functioning. The research was performed at three universities: one state and two private. It covered teaching process, university infrastructure and university reputation.(original abstract)
Twórcy
  • Wrocław University of Technology
  • Wroclaw University of Technology
Bibliografia
  • Aldridge S., Rowley J., Measuring customer satisfaction in higher education, "Quality Assurance in Education" 1998, Vol. 6, No. 4.
  • Alvarez M., Rodrıguez S., La calidad total en la universidad: podemos hablar de clientes?, "Boletı´n de Estudios Econo´micos" 1997, Vol. LII, No. 161.
  • Karasiewicz K., Piotrowski A., Public Relation biblioteki akademickiej. Funkcja biblioteki w kształtowaniu wizerunku wyższej uczelni, Materiały Politechniki Wrocławskiej, http://www.pwr.wroc.pl/135247.xml from 23.04.2009.
  • Navaro M., Pedraja M., Torres I., A new management element for universities: satisfaction with the offered courses, "International Journal of Educational Management" 2005, Vol. 19, No. 6.
  • Ryńca R., Kuchta D., Klaus A., Identyfikacja czynników satysfakcji studenta na przykładzie Politechniki Wrocławskiej, Referat konferencyjny: Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu Poszukiwanie Modelu Szkoły Wyższej nt. Doskonalenia Usług Edukacyjnych w Szkołach Wyższych w Procesie Integracji z Unią Europejską, Szklarska Poręba 2008.
  • Sallis, E., Total Quality Management in Education, Kogan Page, London 1993.
  • Siu N.Y.M., Wilson R.M.S., Modelling market orientation: an application in the education sector, "Journal of Marketing Management" 1998, Vol. 14.
  • www.mm.pl/~karasiewicz/resources/Piotrowski&Karasiewicz.pdf from 18.04.2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371643

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.