PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 9 | 35--43
Tytuł artykułu

Rachunek kosztów cyklu życia produktu w promocji rozwoju jednostki samorządu terytorialnego

Warianty tytułu
Life Cycle Costing of a Product in a Development Promotion of a Local Government Unit
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie znaczenia rachunku kosztów cyklu życia produktu w promocji rozwoju jednostki samorządu terytorialnego (JST). Autorzy zaprezentowali istotę prowadzenia rachunku kosztów cyklu życia produktu. Zasygnalizowali jego rolę jako narzędzia strategicznego i operacyjnego. Przedstawiono możliwości wykorzystania rachunku kosztów cyklu życia produktu w działalności promocyjnej. W szczególności zwrócono uwagę na konieczność rozpatrywania promocji w ujęciu produktu i promocji strategii.(abstrakt oryginalny)
EN
A purpose of the article is to indicate a meaning of the life cycle costing of a product in a promotion of local government unit development. The authors present the essence of using the life cycle costing and its fundamental role as a strategic and operating instrument. They show the possibilities of applying the life cycle costing in promotion activities. Particularly the authors emphasize the necessity of promotion examination in a product and promotion strategy interpretation.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--43
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • Czubakowska K., Gabrusewicz W., Nowak E., Podstawy rachunkowości zarządczej, Polskie Wydaw-nictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006.
  • Filipiak B., Costs measurement's procedure of public services - idea outline, [w:] Service management, vol. 2, red. A. Panasiuk, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Zeszyt Naukowy nr 482, Szczecin 2008.
  • Finanse publiczne, red. B. Filipiak, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.
  • Jarugowa A., Nowak W.A., Szychta A., Zarządzanie kosztami w praktyce światowej, ODDK, Gdańsk 1998.
  • Kavaratzis M., Ashworth G.J., City branding. An effective assertion of place identity or a transitory marketing trick?, "Journal of Economic&Social Geography" 2005, vol. 96.
  • Marketing. Sposób myślenia i działania, red. J. Perenc, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szcze-cińskiego, Szczecin 2001.
  • Nita B., Rachunkowość w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2008.
  • Nowak E., Piechota R., Wierzbiński M., Rachunek kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  • Smalec A., Rosa G., Gracz L., Marketing. Przewodnik do ćwiczeń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005.
  • Szczypa P., Rachunkowość zarządcza. Klucz do sukcesu, Wydawnictwa Fachowe CeDeWu, Warszawa 2007.
  • Zarządcze aspekty rachunkowości, red. T. Kiziukiewicz, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371831

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.