PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 109 Gospodarka lokalna w teorii i praktyce | 79--89
Tytuł artykułu

Rola efektów zewnętrznych w gospodarce przestrzennej

Autorzy
Warianty tytułu
Role of External Effects in Spatial Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Teoria efektów zewnętrznych rozwija się od ponad wieku. Pojęcie to oznacza wszelkie skutki pozytywne (korzyści) i negatywne (niekorzyści), jakie są tworzone przez wszelkie podmioty gospodarcze na rzecz swojego bliższego i dalszego otoczenia społecznego oraz gospodarczego. W obecnej praktyce gospodarczej, a zwłaszcza w polityce rozwoju regionalnego i lokalnego, niewystarczająco bierze się pod uwagę zastosowanie tego pojęcia i jego mechanizmów. Jednakże jest ono pożyteczne w polityce zarówno wspomagania rozwoju, jak i zagospodarowania przestrzennego. Szczególne znaczenie może mieć w pracach naukowych i planistycznych, dotyczących marketingu terytorialnego, w tym urbanistycznego. (abstrakt oryginalny)
EN
The external effects theory has been evolving for over a century. This concept means all the positive (advantages) and negative (disadvantages) results created by all economic subjects for their nearer and further social and economic environment. The application of this concept is taken into consideration insufficiently in the present economic practice particularly in regional and local development policy. However, this concept is useful both in the policy supporting the development and in the spatial development policy. It can have special significance for scientific and planning works concerning territorial marketing, including urban marketing. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Ashworth G.J., Marketing of Places: What Are You Doing?, [w:] Urban Marketing in Europe, G. Ave, F. Corsico (red.), Internacional Conference in Turin, Torino Incontra, Turin 1994.
  • Bury P., Markowski T., Regulski J., Podstawy ekonomiki miasta, Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, Łódź 1993.
  • Coppola P., Viganoni L., The Urban Challenge between Past and Future: Naples and the Market of the Year 2000, [w:] Urban Marketing in Europe, G. Ave, F. Corsico (red.), Internacional Conference in Turin, Torino Incontra, Turin 1994.
  • Gruchman B., Czynniki aglomeracji i deglomeracji przemysłu w gospodarce socjalistycznej na przykładzie Polski, Studia T. XVIII KPZK PAN, Warszawa 1967.
  • Jędraszko A., Zagospodarowanie przestrzenne w Polsce - drogi i bezdroża regulacji ustawowych, Unia Metropolii Polskich, PLATAN, Warszawa 2005.
  • Kukliński A., Klimaty innowacji a rozwój regionów. Artykuł dyskusyjny, [w:] Wspieranie procesów innowacyjnych w gospodarce regionu, A. Kukliński (red.), Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie, Lublin 2009.
  • Parkinson M., The Rise of the Entrepreneurial European City. Strategic Responses to Economic Changes, [w:] Urban Marketing in Europe, A. Gastone, C. Franco (red.), Internacional Conference in Turin, Torino Incontra, Turin 1994.
  • Regulski J., Ekonomika miasta, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1982.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372283

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.