Warianty tytułu
Strategies of Location of Trade Enterprises and Development of Cities
Języki publikacji
Abstrakty
W dobie regionalizacji odpowiednia lokalizacja siły napędowej gospodarki, jaką jest handel, okazuje się kluczem do sukcesu w rozwoju miasta. Celem artykułu jest określenie wpływu lokalizacji przedsiębiorstw handlowych na rozwój miasta. W artykule przedstawiono rozważania z zakresu strategii lokalizacji przedsiębiorstw handlowych. (abstrakt oryginalny)
An era of regionalization suitable location of the driving force of the economy, that is trade, is the key to success in the development of the city. The purpose of the article is to determine the influence of the location of trade enterprises on the development of the city. This article presents theoretical considerations on the strategies of location of trade enterprises and the examples of cooperation of municipal authorities and trade enterprises to increase the attractiveness of the urban area. (original abstract)
Rocznik
Strony
208--216
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
- Brol R., Ekonomika i zarządzanie miastem, AE, Wrocław 2000.
- Budner W., Lokalizacja przedsiębiorstw, AE, Poznań 2003.
- Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000.
- Fic D., Wenzel K., Handel detaliczny a rozwój miasta i regionu, Wydawnictwo ORGANON, Zielona Góra 2000.
- Godlewska H., Lokalizacja działalności gospodarczej, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2001.
- Knee D., Walters D., Strategy in Retailing, The Oxford Centre for Management Studies, Oxford 1988.
- Kuciński K., Geografia ekonomiczna, Wydawnictwo AGH, Warszawa 2000.
- Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, PWN, Warszawa 1999.
- Nowakowski M., Komunikacja a kształtowanie centrum miasta, Wydawnictwo ARKADY, Warszawa 1976.
- Noworól A., Instrumenty zarządzania rozwojem miasta, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 1999.
- Regulski J., Ekonomika miasta, PWE, Warszawa 1982.
- Sławińska M., Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa 2002.
- Szulce H., Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372359