PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 9(13) | 5--14
Tytuł artykułu

Efficiency of Mathematical Education in Poland

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Based on the analysis of international exam results, which was carried out with OECD-PISA in mathematics among Polish students of gimnazjum (secondary school) in 2003-2009, and based on the results of the exam in mathematics among students of the first year in the University of Economics in Wroclaw in 2009-2012; the article shows that Polish education in mathematics is, unfortunately. Currently at the level typical for a communist system, i.e. one which is not developing the ability to solve new or sophisticated problems and not practicing new methods for these problems, and as a result, is not open to the needs of a market economy(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--14
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Barro R.J., Lee J.-W. (2001). International Data on Educational Attainment: Updates and Implications. Oxford Economic Papers. Oxford University Press. Vol. 53 (3). Pp. 541-563.
  • Biernacki M. (2009). Effectiveness of mathematical education. Didactics of Mathematics 5-6(9-10). Wrocław University of Economics. Pp. 19-32.
  • Programme for international student assessment (2009). Wyniki Badania 2009 w Polsce. Ministerstwo Edukacji Narodowej. http://www.ifispan.waw.pl/pliki/ pisa_2009.
  • Projekt EKOLOGIA (2010). Analiza przyczyn problemów w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.http://innowacyjnyekolog.pl/uploads/files/ analiza_ przyczyn_problemow_nauczania.pdf
  • World Bank (1996). World Bank - World Development Report: From Plan to Market. Oxford University Press. New York.
  • Zienkowski L. (2003). Gospodarka oparta na wiedzy - mit czy rzeczywistość?. In: L. Zienkowski (Ed.). Wiedza a wzrost gospodarczy. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372679

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.