PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 372 Przedsiębiorca w społecznej gospodarce rynkowej | 17--29
Tytuł artykułu

Uwarunkowania prawne społecznej odpowiedzialności biznesu w Indiach w kontekście wyzwań XXI wieku

Warianty tytułu
Legal Determinants of Corporate Social Responsibility in India in the Context of Challenges of the XXI Century
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczna odpowiedzialność biznesu stanowi współcześnie krytyczny komponent polityki rozwoju państwa. Indie, dynamiczny rynek wschodzący, mierzący się z wyzwaniami nierówności dochodowych i rosnących oczekiwań społecznych, wdrażają obecnie rozwiązania prawne i instytucjonalne mające na celu aktywizację aktorów prywatnych, w tym sektora MŚP, organizacji pozarządowych i rozmaitych instytucji, do stymulowania inicjatyw oddolnych, wychodzących naprzeciw potrzebom lokalnych wspólnot. Krytyczny dla powodzenia polityki CSR w Indiach może okazać się także silny fundament kulturowy.(abstrakt oryginalny)
EN
Corporate social responsibility is a critical component of modern development policy of the state. India, a dynamic emerging market, facing the challenges of expanding income gap and rising social expectations, is implementing legal and institutional solutions in order to activate private actors, including SMEs, NGOs and various institutions, to stimulate bottom-up initiatives that address the needs of local communities. A strong cultural foundation can prove to be critical to the success of CSR policy in India.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bobowski S., Haberla M., Indie - narodziny drugiego azjatyckiego giganta?, [w:] Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 13, Procesy integracyjne w regionie Azji i Pacyfiku, red. B. Drelich-Skulska, UE, Wrocław 2008.
  • Carroll A.B., Corporate social responsibility: Evolution of a definitional construct, "Business and Society" 1999, vol. 38, no. 3.
  • Frederick W.C., The growing concern over business responsibility, "California Management Review" 1960, vol. 2.
  • Gautam R., Singh A., Corporate Social Responsibility practices in India: A study of Top 500 Companies, "Global Business and Management Research: An International Journal" 2010, vol. 2, no. 1.
  • Green Paper for Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, COM (2001) 366 final, Brussels 2001.
  • http://articles.economictimes.indiatimes.com/2013-06-09/news/39834857_1_smes-workforcesmall- and-medium-enterprises
  • http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sustainable-business/corporate-social-responsibility/index_ en.htm
  • http://www.business-standard.com/article/sme/smes-to-get-professional-help-on-corporate-social-responsibility- 108060501090_1.html
  • http://www.goldmansachs.com/our-thinking/archive/archive-pdfs/
  • http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2013/02/weodata/
  • http://databank.worldbank.org/data/home.aspx
  • http://www.tholons.com/TholonsTop100/pdf/Tholons%20Top%20100%202013_Rankings%20 and%20Report%20Overview.pdf
  • http://www.unido.org/what-we-do/trade/csr/what-is-csr.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372797

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.