PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 31, T.2 Ekonomiczne i organizacyjne instrumenty wspierania rozwoju lokalnego i regionalnego. Finanse, rachunkowość, przedsiębiorczość | 451--455
Tytuł artykułu

Wartość firmy jako narzędzie w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Goodwill as a Tool for Creating Company Value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrost wartości przedsiębiorstwa jest obecnie określany jako jeden z głównych i priorytetowych celów działalności jednostki gospodarczej. W tworzeniu wartości przedsiębiorstwa coraz większe znaczenie przypisuje się wartościom niematerialnym, szczególnie tym, których nie da się w prosty sposób wycenić i osobno ująć w sprawozdaniu finansowym. Rzeczowe składniki majątku nie są już podstawowym i wystarczającym elementem do osiągnięcia powodzenia w prowadzonej działalności gospodarczej. Aktywność ekonomiczna przedsiębiorstwa skupia się więc wokół zarządzania wartościami niematerialnymi, do których zalicza się zarówno w polskim prawie bilansowym, jak i w międzynarodowych regulacjach rachunkowości nabytą wartość firmy (goodwill). Celem artykułu jest próba przedstawienia (zasygnalizowania) znaczenia wartości firmy jako narzędzia w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. Dla lepszego zrozumienia tematu rozważań w artykule zostanie również przedstawiona charakterystyka tej specyficznej kategorii ekonomicznej.(fragment tekstu)
EN
In the era of globalization the significancc of intangiblc fixed assets inereases in creating company value. Of paramount importance becomes skillful managcmcnt of the particular company asset constituent which is goodwill. The article attempts to show that goodwill, comprising many intangiblc factors, may currently be an important tool in creating company value.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • E. Nowak: Zaawansowana rachunkowość zarządcza. PWN, Warszawa 2003.
  • A. Kamela-Sowińska: Wartość firmy. PWN, Warszawa 1996.
  • R. Ignatowski: Konsolidacja sprawozdań finansowych w teorii i praktyce rachunkowości. Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1995.
  • T. Dudycz: Finansowe narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 2002.
  • M. Marcinkowska: Kształtowanie wartości firmy. PWN. Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372895

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.