PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 14 | z. 4 | 23--27
Tytuł artykułu

Miejsce marketingu terytorialnego w realizacji strategii rozwojowych gmin

Warianty tytułu
The Position of Territorial Marketing in the Implementation of Municipal Development Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono istotę marketingu terytorialnego z uwzględnieniem jego ewolucji oraz powiązań z różnymi sektorami wiedzy marketingowej. Zwrócono uwagę na cele i zadania marketingu terytorialnego w kształtowaniu pożądanych postaw i realizacji zadań społeczno-gospodarczych w lokalnym środowisku. Dla ilustracji rozważanych kwestii wskazano na praktykę wykorzystania marketingu terytorialnego w realizacji strategii rozwojowej gminy. Marketing terytorialny zyskuje na popularności, nie jest jednak powszechnie wykorzystywany. Stosuje się go głównie w promocji jednostek terytorialnych, kształtowaniu tożsamości, budowaniu marki i wizerunku. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the essence of territorial marketing stressing its evolution and links to various sectors of marketing knowledge. The aims and objectives of territorial marketing were emphasized in shaping the desired attitudes and implementation of socio-economic tasks in the local environment. The illustration of issues in question was provided by the territorial marketing practices in implementing the municipal development strategy. (original abstract)
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
23--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Deluga W., Chotkowski J. 2009: Perspektywy społecznej gospodarki rynkowej w Polsce. Wyd. Warszawskiej Szkoły Zarządzania - Szkoły Wyższej, Warszawa, 85.
  • Markowski T. 2002: Marketing terytorialny. Wyd. Komitet Przestrzennego zagospodarowania Kraju PAN, Warszawa, 49, 126.
  • Obłój K. 2010: Strategia organizacji. PWE, Warszawa, 182.
  • Rocznik Statystyczny. 2010: GUS, Warszawa.
  • Strategia Rozwoju Gminy Sianów do 2015 r. 2000: Urząd Miasta i Gminy Sianów.
  • Szromnik A. 2007: Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Wyd. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 22.
  • Szwichtenberg A., Deluga W. (red.). 2000: Rola marketingu w rozwoju regionów turystycznych. Wyd. PTE, Koszalin, 208.
  • Ustawa z dnia 24 lipca 1998 r. o wprowadzeniu trójstopniowego podziału terytorialnego państwa. Dz.U. Nr 96, poz. 603.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372985

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.