PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 169 Podejście procesowe w organizacjach | 434--441
Tytuł artykułu

Wykorzystanie koncepcji modelu biznesu w projektowaniu organizacji zorientowanej na procesy

Autorzy
Warianty tytułu
Use of Business Model Concept in Designing of Process Oriented Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest omówienie możliwości wykorzystania koncepcji modelu biznesu w projektowaniu organizacji zorientowanej na procesy. Punktem wyjścia uczyniono charakterystykę istoty i architektury modelu biznesu, co w dalszej części pozwoliło na wyprowadzenie generalnych konkluzji, odnoszących się do szans i zagrożeń wynikających z zastosowania modelu biznesu w projektowaniu organizacji zorientowanej na procesy.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to discuss the possibility of using the business model concept in designing of process oriented organization. The paper starts with a description of the basic assumptions of the concept of business model and business model architecture. This helps to derive the general conclusion of strength and weaknesses of implementation of business model concept in designing of process oriented organization.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Afuah A., Business Models: A Strategic Management Approach, Irwin, McGraw-Hill 2004.
  • Chesbrough H., Rosenbloom R.S., The role of the business model in capturing value from innovation: Evidence from Xerox Corporation's technology spin-off companies, "Industrial and Corporate Change" 2002, vol. 11, no. 3.
  • Davenport T.H., Leipold M., Voelpel S., Strategic Management in the Innovation Economy, Publics Corporate Publishing & Wiley GmbH 2006.
  • Fisken J., Rutherford J., Business models and investment trends in the biotechnology industry in Europe, "Journal of Commercial Biotechnology" 2002, vol. 8, no. 3.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., The balanced scorecard: Measures that drive performance, "Harvard Business Review" 1992, January-February.
  • Osterwalder A., The business-model ontology - a proposition in design science approach. Academic dissertation, Ecole des Hautes Etudes Commerciales, Université de Lausanne 2004.
  • Porter M., Technology and competitive advantage, "The Journal of Business Strategy" 1985, vol. 5, no. 3.
  • Rajala R., Westerlund M., Business models - a new perspective on firms' assets and capabilities. Observations from the Finnish software industry, "Entrepreneurship and Innovation" 2007, vol. 8, no. 2.
  • Rummler G.A., Brache A.P., Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa 2000.
  • Shafer S.M., Smith J.H., Linder J.C., The power of business models, "Business Horizons" 2005, no. 48(3).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171374171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.