PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 24 Informatyka ekonomiczna | 145--155
Tytuł artykułu

Informacja i wiedza w zarządzaniu organizacją

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
An Information and Knowledge in the Organization Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie strategiczne w określonym wymiarze to proces przetwarzania informacji. Pozyskiwanie informacji i metody ich przetwarzania jest zatem istotną kwestią w zarządzaniu. Należy pamiętać, że wartość informacji maleje w miarę zwiększania jej objętości. Wyszukiwanie określonych informacji jest trudne. Darzymy zaufaniem informację w takiej mierze, w jakiej wierzymy temu, kto nam jej dostarcza.(fragment tekstu)
EN
The management to some extent means processing of information. The value of on information decreases as the volume increases. An information indicates the level of quality of the civilization development, and its definition is not an easy process. The successes of contemporary organizations strictly depend on the quality of an information management and exercises of accumulated knowledge.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bąk J., Nalepka A., System wczesnego rozpoznania jako informacyjne wsparcie decyzji strategicznych, w: Informacja o zintegrowanej Europie. Koncepcje i narzędzia zarządzania wobec wyzwań i zagrożeń, red. R. Borowiecki, M. Kwieciński, Difin, Warszawa 2006.
  • Bielecki W.T., Informatyzacja zarządzania, PWE, Warszawa 2000.
  • Binsztok A., Perechuda K., Nowe funkcje informacji we współczesnych koncepcjach zarządzania, w: Informacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem, red. R. Borowiecki, M. Kwieciński, Zakamycze, Kraków 2003.
  • Drucker P.F., Społeczeństwo pokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1997.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K, Zaawansowanie technologii i wyzwanie ich komercjalizacji, Difin, Warszawa 2008.
  • Handy Ch., Wiek paradoksu. W poszukiwaniu sensu przyszłości, Dom Wyd. ABC, Warszawa 1996.
  • Korea and the Knowledge - Based Economy. Information Society, red. C. Dahlaman, T. Andersson, OECD, World Bank Institute, London 2000.
  • Krupińska G., Stobińska K., Inwestowanie w pracownika, Poltext, Warszawa 1996.
  • Kwieciński M., Wywiad gospodarczy w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  • Love P., Zarządzanie technologią. Możliwości poznawcze i szanse, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1999.
  • Łobejko S., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie sieciowym, w: Innowacyjność 2008. Stan innowacyjności, projekty badawcze, metody wspierania, społeczne determinanty, red. A. Żołnierski, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2008.
  • Marciniak S., Perspektywy kapitału ludzkiego jako czynnika rozwoju gospodarczego, w: Perspektywy kapitału ludzkiego jako czynnika wzrostu gospodarczego, red. L. Białoń, T. Obrębski, S. Marciniak, Politechnika Warszawska, Warszawa 2002.
  • Mikuła B., Elementy nowoczesnego zarządzania. W kierunku organizacji inteligentnych, Antykwa, Kraków 2001.
  • Nelson R.R., Winter S.G., An Ewolutionary Theory of Economic Change, Harvard University Press, Cambridge 1982.
  • Nestorowicz P., Organizacja na krawędzi chaosu. Konkurowanie w warunkach ciągłej zmiany i niepewności, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
  • Nogalski B., Surowski B.M., Informacja strategiczna i jej rola w zarządzaniu przedsiębiorstwem, w: Informacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem, red. R. Borowiecki, M. Kwieciński, Zakamycze, Kraków 2003.
  • Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000.
  • Obrębski T., Kapitał ludzki w Polsce, w: Perspektywy kapitału ludzkiego jako czynnika wzrostu gospodarczego Polski, red. L. Białoń, Cz. Pietras, T. Obrębski, S. Marciniak, Politechnika Warszawska, Warszawa 2002.
  • Owen J., Zarządzanie. Czego nie uczą w szkołach biznesu, PWE, Warszawa 2003.
  • Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  • Rutka R., Organizacja przedsiębiorstw. Przedmiot projektowania, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 1996.
  • Urbanowska-Sojkin, P. Banaszyk, H. Witczak, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007.
  • Wolski W., Metody realizacji e-biznesu w strategii rozwoju przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171374699

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.