PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 39 T.2 Zarządzanie | 181--193
Tytuł artykułu

CD Niwa jako platforma współpracy biznesu i nauki

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
CD Niwa - the Business and Research Collaboration Platform
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje koncepcję Centrum Doskonałości Naukowej Infrastruktury Wytwarzania Aplikacji: CD NIWA, które jest środowiskiem przetwarzania w chmurze obliczeniowej, źródłem stale doskonalonych aplikacji i usług oraz platformą współpracy użytkowników. Interaktywność współdziałania nauki i biznesu jest głównym założeniem i celem Centrum Doskonałości NIWA, które ma też służyć budowaniu społeczności współpracującej w zakresie realizacji przedsięwzięć. W artykule zaprezentowano przykład możliwości zastosowania CD NIWA w modelowaniu procesów biznesowych w oparciu o BPMN oraz model pracy zespołu wirtualnego wspierający wykorzystanie potencjału zespołów współpracujących w środowisku CD NIWA. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper describes the concept of The Centre of Excellence of Scientifi c Application Development Infrastructure NIWA (Polish abbreviation) related to cloud computing, applications and service development and creation of NIWA society. In consequence, different business processes can be modelled, analysed and executed in order to fi nd the most acceptable solutions for users. Science-business collaboration is one of the most important functionality of CD NIWA because its aim is to build teams realizing different projects and to gather knowledge about products and processes that can be used to develop them in the future. The example of business process modeling based on BPMN in CD NIWA is also presented. Additionally the model of virtual team cooperation is proposed to support teamwork in CD NIWA community. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Aalst W., Hee K.M., Workflow Management: Models, Methods, and Systems (Cooperative Information Systems), MIT Press, 2004.
  • Benetyte D., Matuliaviciene G., Building trust in virtual teams within organizational context, "Regional Formation and Development Studies" 2013, Vol. 10, No. 2.
  • Bridgeland D.M., Zahavi R., Business Modeling - A Practical Guide to Realizing Business Value, Morgan Kaufmann, Amsterdam 2009.
  • Ferreira P.G.S., Lima E.P., Costa S.E.G., Developing a methodology for assessing virtual teams' performance perception, "International Journal of Productivity and Performance Management" 2012, Vol. 61, No. 7.
  • http://wwwimages.adobe.com/content/dam/Adobe/en/enterprise/pdfs/magic-quadrant-forbusiness- process-management-suites.pdf.
  • Jeston J., Nelis J., Business Process Management -Practical Guidelines to Successful Implementations, Elsevier, Oxford 2006.
  • Krawczyk H., Proficz J., Orzechowski P., Modele przetwarzania aplikacji na klastrach obliczeniowych. VII Krajowa Konferencja Naukowa: Infobazy 2014 - Inspiracja, Integracja, Implementacja, Gdańsk 2014.
  • Standard BPMN 2.0, http://www.omg.org/spec/BPMN/2.0/.
  • Wrycza S., Informatyka ekonomiczna, PWE, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171375001

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.