PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 39 T.2 Zarządzanie | 299--311
Tytuł artykułu

Grywalizacja w zarządzaniu relacjami z klientami w usługach sportowo-rekreacyjnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Gamification in Managing the Relations with Customers in Sport and Recreation Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono koncepcję grywalizacji oraz miejsce, jakie może zająć ta koncepcja w zarządzaniu relacjami z klientami w usługach sportowo-rekreacyjnych. Wskazano na aktualne trendy, m.in. coraz większą świadomość prozdrowotną nabywców, modę na zdrowy tryb życia, aktywność fizyczną, zdrowe odżywianie i poszukiwanie różnych sposobów zaspokojenia tych potrzeb. Przedstawiono przykłady zastosowania grywalizacji w branży sportowo-rekreacyjnej oraz wskazano na możliwości rozwoju tej koncepcji z zarządzaniu relacjami z klientami. (abstrakt oryginalny)
EN
There are the concept of gamification and its possible place in the managing the relations with customers in sport and recreation presented in this work. The present trends, among other things, bigger awareness of pro-health purchasers, the vogue to lead healthy lifestyle, physical activity, healthy nourishing and searching new ways of fulfilling these needs. The examples of using gamification in sport and recreation branch have been presented and the possibilities of this concept development in in the managing the relations with customers have been pointed. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Gymtrack - grywalizacja fitness, http://grywalizacja24.pl/gymtrack-grywalizacja-fitnessu.
  • Kucharczyk K., Branża fitness z potencjałem, http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/937061. html?print=tak&p=0.
  • Lubowiecki-Vikuk A.P., Paczyńska-Jędrycka M., Współczesne tendencje w rozwoju form rekreacyjnych i turystycznych, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2010.
  • Otto J., Marketing relacji, koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • Raport Game Industry Trends 2012, http://www.git2012.pl/raport.
  • Starzyński S., Gryfikacja, modny termin nadużywany przez marketerów, http://www.git2012. pl/raport.
  • Szewczyk Ł., TNS OBOP: W co gramy w sieci, http://media2.pl/internet/89586-TNS-OBOPW- co-gramy-w-sieci.html http://www.eksoconline.uni.lodz.pl/?p=882.
  • Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Wyd. Helion, Gliwice 2012.
  • Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 roku, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2013, http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/ sport/uczestnictwo-polakow-w-sporcie-i-rekreacji-ruchowej,4,2.html.
  • Wrona K., Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych, "Marketing i Rynek" 2013, nr 10.
  • Założenia grywalizacji dla budowania lojalności klienta, http://grywalizacja24.pl/zalozeniagrywalizacji- dla-budowania-lojalnosci-klienta.
  • Zichermann G., Cunningham Ch., Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych, Wyd. Helion, Gliwice 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171375097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.