PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 39 T.2 Zarządzanie | 407--419
Tytuł artykułu

Rola marketingu mobilnego w rozwoju przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Mobile Marketing in the Development of an Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postęp w obszarze nowych technologii (ICT) silnie oddziałuje na wszystkie sfery funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw, tym samym stanowiąc ważny element odpowiadający za ich rozwój. O ile jednak w ostatnich 20 latach uwaga firm, także polskich, była skoncentrowana głównie na globalnej sieci Internet, to obecnie nowym wyzwaniem jest ekspansja technologii mobilnych. W artykule na tle wybranych cech rynku telefonii mobilnej przedstawiono pojęcie m-marketingu wraz z jego kluczowymi cechami i obrazem jego wykorzystania przez polskie firmy. Na tym tle podjęto próbę dokonania oceny przyczyn istniejącej luki między potencjałem marketingu mobilnego a stanem jego rzeczywistego zastosowania oraz wskazania kierunku jej zmniejszenia. Artykuł ma charakter przeglądowy i powstał w oparciu o źródła literaturowe i raporty badawcze. (abstrakt oryginalny)
EN
The pace of technological progress in the field of ICT considerably infl uences functioning of modern enterprises playing at the same time an important role in their development. For the last 20 years companies including Polish market have focused on problems concerning Internet, yet now the new challenge is bound with the expansion of mobile technologies. The article touches the market of mobile phones, shows the concept of mobile marketing with its characteristics and describes the use of m-marketing in Polish companies. This creates the basis for establishing the reasons for the gap between the potential of m-marketing and its practical use and indicates its further development. The article is of review character and is based on literature and surveying reports. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Goliński M., Polańska K. (red.), Komunikacja mobilna, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010.
  • Kenny D., Marshall J.F., Contextual Marketing: The Real Business of the Internet, w: N.G. Carr (red.), The Digital Enterprise, Harvard Business School Publication, Harvard 2001.
  • Konkol S., Marketing mobilny, Helion, Gliwice 2010.
  • Leppaniemi M., Sinisalo J., Karjaluoto H., A Review of Mobile Marketing Research, "International Journal of Mobile Marketing" 2006, Vol. 1, No. 1.
  • Marketing SMS oczami polskiego biznesu, www.marketiing-news.pl.
  • Michael A., Salter B., Mobile Marketing, Elsevier, Oxford 2006.
  • Ranchhod A., Developing Mobile Marketing Strategies, "International Journal of Mobile Marketing" 2007, Vol. 2, No. 1.
  • Raport m-commerce w praktyce 2013, www.praktycy.com.
  • Shankar V., Balasubramanian S., Mobile Marketing: A Synthesis and Prognosis, "Journal of Interactive Marketing" 2009, No. 23.
  • www.epp.eurostat.ec.europa.eu.
  • www.gomobil.pl.
  • www.itu.int.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171375161

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.