PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 39 T.4 Zarządzanie | 461--473
Tytuł artykułu

Jak firmy z sektora wiedzochłonnych usług biznesowych zarządzają wiedzą? : prezentacja wyników badań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
How Companies from The Knowledge-Intensive Business Services Sector Manage Knowledge? : Presentation of Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono praktyki zarządzania wiedzą stosowane przez przedsiębiorstwa z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), oferujące wiedzochłonne usługi biznesowe. Tematyka ta jest wciąż mało rozpoznana, zwłaszcza w krajach Europy Środkowej, takich jak Polska. W pierwszych dwóch podrozdziałach artykułu zaprezentowano krótki przegląd literatury światowej, dotyczącej zarządzania wiedzą w MSP i sektorze usług wiedzochłonnych. W kolejnych dwóch częściach - trzeciej i czwartej - przedstawiono metodykę przeprowadzonego badania wraz z opisem jego wyników i wnioskami z nich płynącymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents knowledge management practices used by companies in the sector of small and medium-sized enterprises, offering knowledge-intensive business services. This topic is still not well explored, especially in the Central European countries such as Poland. In the first two subsections of this article, one can find a brief overview of the world literature on knowledge management in SMEs and knowledge-intensive business services sector. In the next two parts - the third and fourth - there is a description of the methodology of the study together with the presentation of the results and conclusions that may be drawn. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Aarikka-Stenroos L., Jaakkola E., Value co-creation in knowledge intensive business services: A dyadic perspective on the joint problem solving process, "Industrial Marketing Management" 2012, vol. 41, nr 1.
  • Bolisani E., Giuman L., Scarso E., Emergent knowledge management in SMEs: a case study, w: Proceedings of IFKAD 2014, red. D. Carlucci, J. Spender, G. Schiuma.
  • Czarnitzki D., Spielkamp A., Business services in Germany: bridges for innovation, "The Service Industries Journal" 2003, vol. 23, nr 2.
  • Durst S., Edvardsson I.R., Knowledge management in SMEs: a literature review, "Journal of Knowledge Management" 2012, vol. 16, nr 6.
  • Edvardsson R., Knowledge management in SMEs: the case of Icelandic firms, "Knowledge Management Research & Practice" 2006, vol. 4, nr 4.
  • Exploring Knowledge-Intensive Business Services, red. E. di Maria, R. Grandinetti, B. di Bernardo, Palgrave Macmillam, London 2012.
  • den Hertog P., Knowledge-intensive business services as co producers of innovation, "International Journal of Innovation Management" 2000, vol. 4, nr 4.
  • Joe C., Yoong P., Patel K., Knowledge loss when older experts leave knowledge - intensive organizations, "Journal of Knowledge Management", 2013, vol. 17, nr 6.
  • McAdam R., Reid R., SME and large organisation perceptions of knowledge management: comparisons and contrasts, "Journal of Knowledge Management" 2001, vol. 5, nr 3.
  • Miles I., Kastrinos N., Flanagan K., Bilderbeek R., Den Hertog P., Hutink W., Bouman M., Knowledge intensive business services: their roles as users, carriers and sources of innovation, PREST 1995, Manchester.
  • Nunes M.B., Annansingh F., Eaglestone B., Wakefield R., Knowledge management issues in knowledge-intensive SMEs, "Journal of Documentation" 2006, vol. 62 nr 19.
  • Wong K.Y., Aspinwall E., An empirical study of the important factors for knowledge-management adoption in the SME sector, "Journal of Knowledge Management" 2005, vol. 9, nr 3.
  • Yam R.C., Lo W., Tang E.P., Lau A.K., Analysis of sources of innovation, technological innovation capabilities, and performance: An empirical study of Hong Kong manufacturing industries, "Research Policy" 2011, vol. 40, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171377199

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.