Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Knowledge of Agritourism Farms Owners about Traditional Products
Języki publikacji
Abstrakty
Produkcja lokalnych specjałów zapewnia dodatkowe źródło dochodów, generuje nowe miejsca pracy, chroni lokalną kulturę i tożsamość, z tego względu rozwój tych produktów często stanowi istotny element strategii rozwoju obszaru. W artykule przedstawiono wyniki badań, których celem było określenie czy rolnicy oferujący turystom produkty wytwarzane tradycyjnymi metodami mają wiedzę na temat ich ochrony i certyfikacji. Zaobserwowano, że rolnicy mają małą wiedzę dotyczącą tego zagadnienia, a kooperacja między kwaterodawcami nie przekłada się na współdziałanie na rzecz zgłoszenia produktów na "Listę Produktów Tradycyjnych" lub przygotowania wniosku o certyfikację unijną. (abstrakt oryginalny)
Production of local products provides an additional source of income, gives new employment, protect local culture and identity. These products can be an important element in the strategy development of the area. The article shows the results of investigation which aim was to determine whether farmers offering products produced in a traditional way are knowledgeable about protection and certification of those products. It was observed that farmers have little knowledge on this issue, and cooperation among agritourism farm owners works well except for the cooperation in the field of certification. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Numer
Strony
155--158
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Graja S., Karczewska M., Sikora J., Jęczmyk A., Spychała A. 2008: Agroturystyka jako forma przedsiębiorczości na wsi. [W:] Gospodarka turystyczna w XXI wieku. Problemy i perspektywy rozwoju w skali regionalnej i lokalnej. (red. S. Bosiacki). AWF, Poznań, 279-281.
- Jęczmyk A., Tworek N. 2009: Wpływ produktów regionalnych na atrakcyjność turystyczną obszarów wiejskich. Rocz. Nauk. SERiA, t. XI, 4, 129-132.
- Strategia Identyfikacji i Promocji Produktów Tradycyjnych. MRiRW, Warszawa, listopad 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171379551