Warianty tytułu
Cooperation of Lubelskie Region Enterprises with Partners and Clients in Innovation Processes
Języki publikacji
Abstrakty
Celem polityki innowacyjnej UE i Polski jest wzrost konkurencyjności i poziomu innowacyjności przedsiębiorstw w regionach. Współcześnie rozwijane są międzynarodowe rynki innowacji, na których firmy współpracują z sobą oraz z klientami w trakcie realizacji procesów innowacji w sieciach. Powstają wówczas efekty synergiczne w obszarze przepływu, rozwoju i wykorzystywania wiedzy firm partnerskich oraz klientów sieci na potrzeby innowacji. W opracowaniu przedstawiono wyniki badań ankietowych na temat współpracy przedsiębiorstw regionu lubelskiego z partnerami i klientami w procesach innowacji. (abstrakt oryginalny)
The aim of EU and Poland innovation politics is greater competitive and higher innovative level of enterprises in regions. Nowadays international innovation markets are developing where firms collaborate with each other and with consumers during innovation processes execution in networks. Synergic effects in these processes arise in the field of partners' and consumers' knowledge flow, development and application in innovations. The results of the questionnaire research on the subject of cooperation of Lubelskie region enterprises with partners and clients in innovation processes are described in this paper. (original abstract)
Rocznik
Strony
73--81
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
- Armstrong G., Kotler P., Marketing: An Introduction, Pearson Prentice Hall, 2007.
- Dolińska M., Marketing na rynku innowacji, "Przegląd Organizacji" 2006, nr 5.
- Janasz W., Kozioł K., Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
- Johnson J.D., Innovation and Knowledge Management, Edward Elgar Cheltenham, Northampton 2005.
- Oczkowska R., Cele aliansów a strategia rynkowego rozwoju przedsiębiorstwa, [w:] A. Potocki (red.), Mechanizmy i obszary przeobrażeń w organizacjach, Difin, Warszawa 2007.
- Piwoni-Krzeszowska E., Elastyczność kształtowania relacji z klientami determinantą efektywnego funkcjonowania organizacji w dobie XXI wieku, [w:] A. Potocki (red.), Mechanizmy i obszary przeobrażeń w organizacjach, Difin, Warszawa 2007.
- Powell W.W., Grodal S., Networks of innovators, [w:] J. Fagerberg, D.C. Mowery, R.R. Nelson, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press, 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171380855