PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 25 | nr 385 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 314--324
Tytuł artykułu

Wykorzystanie metody opartej na wzorcach w automatycznej analizie opinii konsumenckich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Using Pattern-Based Opinion Mining
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analiza opinii konsumenckich jest obszarem badań, który może mieć znaczący wpływ na rozwój działalności biznesowej. Narastająca liczba opinii dostępnych w sieci wytworzyła potrzebę ich automatycznej analizy i przetwarzania. Zagadnienie to zyskuje na popularności zarówno wśród badaczy, jak i wśród przedsiębiorców, dla których opinie konsumentów stanowią źródło informacji biznesowej. Głównym celem pracy jest przeprowadzenie analizy automatycznej klasyfikacji opinii z wykorzystaniem metody opartej na wzorcach. Podstawową zaletą tego podejścia jest możliwość identyfikowania całych zwrotów w opiniach. Takim związkom frazeologicznym przypisywane jest nacechowanie agregowane następnie do sentymentu całej opinii. Pozwala to na identyfikację w opiniach charakterystycznych struktur, których konstrukcja determinuje interpretację ich nacechowania. Dotyczy to zarówno polaryzacji, jak i siły nacechowania. Wykorzystane podejście zostanie porównane z podejściami dotychczas wykorzystywanymi w badaniach(abstrakt oryginalny)
EN
Sentiment analysis or opinion mining is a field of research that can have a significant impact on today's business. The increasing number of consumers' reviews created the need of its automatic analysis. This issue is gaining popularity for both - researchers and entrepreneurs, for whom consumers' reviews are an important source of business information. The main aim of this paper is to examine pattern-based classification of opinions. Pattern-based approach allows identifying certain phrases in opinions to which sentiments can be assigned. An advantage of this approach is a possibility to detect phrases that modify sentiment like negation, nullification, strengthening and others. The approach used in the research is compared with other approaches to opinions classification(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Buczyński A., Przepiórkowski A. (2008), Demo: An Open Source Tool for Partial Parsing and Morphosyntactic Disambiguation, Proceedings of LREC 2008.
  • Buczyński A., Wawer A. (2008), Automated classification of product review sentiments in Polish, Intelligent Information Systems, s. 213-217.
  • Cambria E., Schuller B., Yunqing X., Havasi C. (2013, marzec-kwiecień), New avenues in opinion mining and sentiment analysis, Intelligent Systems, IEEE, 28, s. 15-21.
  • Esuli A., Sebastiani F. (2006), SENTIWORDNET: A Publicly Available Lexical Resource, In Proceedings of the 5th Conference on Language Resources and Evaluation (LREC'06), (s. 417-422).
  • Liu B. (2010), Sentiment Analysis and Subjectivity, [w:] N. Indurkhya i F. Damerau (red.), Handbook of Natural Language Processing, Chapman & Hall/CRC Machine Learning & Pattern Recognition Series (wyd. drugie, tom 2, s. 627-666). Chapman & Hall/CRC.
  • Liu B. (2007), Web DataMining. Exploring Hyperlinks, Contents, and Usage Data. Heidelberg: Springer-Verlag Berlin.
  • Lula P., Wójcik K. (2011), Sentiment analysis of consumer opinions writen in Polish, Economics and Management (16), s. 1286-1291.
  • Pang B., Lee L. (2005), Seeing Stars: Exploiting Class Relationships for Sentiment Categorization with Respect to Rating Scales, [w:] Proceedings of the 43rd Annual Meeting on Association for Computational Linguistics (s.115-124), Stroudsburg, PA, USA: Association for Computational Linguistics. doi:10.3115/1219840.1219855.
  • Pang B., Lee L. (2008), Opinion Mining and Sentiment Analysis. Foundations and Trends in Information Retrieval, s. 1-135.
  • Thelwall M., Buckley K., Paltoglou G., Cai D., Kappas A. (2010, grudzień), Sentiment in short strength detection informal text, Journal of the American Society for Information Science.
  • Wójcik K., Tuchowski J. (2013), Wpływ automatycznego tłumaczenia na wyniki automatycznej identyfikacji charakteru opinii konsumenckich, [w:] Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 279, Taksonomia 21, Klasyfikacja i anaiza danych - teoria i zastosowania, K. Jajuga i M. Walesiak (red.), s. 124-134.
  • Wójcik K., Tuchowski J. (2014), Dobór optymalnego zestawu słów istotnych w opiniach konsumentów na potrzeby ich automatycznej analizy, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 328, Taksonomia 23, Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania, K. Jajuga i M. Walesiak (red.), s. 106-115.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171380961

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.