PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 150 Problemy regionalizmu | 202--211
Tytuł artykułu

Kształtowanie wizerunku województwa śląskiego jako regionu atrakcyjnego inwestycyjnie - studium przypadku

Autorzy
Warianty tytułu
Creating of Silesian Voivodeship Image as an Investment Attractive Region - Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pozytywny wizerunek regionu jest stymulatorem rozwoju gospodarki regionalnej poprzez napływ inwestycji i wykwalifikowanej kadry, co wpływa na podniesienie jakości życia mieszkańców regionu. Wyrazisty wizerunek regionu przyczynia się do uwiarygodnienia przedstawianych inwestorom ofert i potwierdza miarę atrakcyjności dla lokalizacji inwestycji. Województwo śląskie jest regionem o wysokim poziomie atrakcyjności inwestycyjnej, który cechuje bardzo dobrze rozwinięta infrastruktura gospodarcza, stosunkowo chłonne rynki zbytu oraz duża dostępność transportowa. W procesie kształtowania wizerunku województwa śląskiego jako regionu atrakcyjnego dla inwestorów zagranicznych szczególnie duże znaczenie mają działania podejmowane przez władze samorządowe, dostępność funduszy strukturalnych oraz funkcjonowanie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
Positive image of a region is a stimulator of regional economy development through the inflow of investments and high qualified staff, which influences the increase of region's inhabitants living standard. A distinct image of a region contributes to authentication of offers submitted to investors and confirms attractiveness degree for investments initiation. Silesian Voivodeship is the region at high investment attractiveness, which is characterized by very high economic infra-structure, relatively absorptive markets and high accessibility to transport means. In the process of Silesian Voivodeship image creating, as the region attractive for a foreign investor, activities undertaken by self-government managements, accessibility to structural funds and operation of Katowice Special Economic Zone have a particular high impact. (original abstract)
Rocznik
Strony
202--211
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli, Chorzów
Bibliografia
  • Altkorn J., Strategia marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.
  • Altkorn J. (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2000.
  • Czornik M., Promocja miasta, Wydawnictwa Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2005.
  • Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  • Jarczewski W., Pozyskiwanie inwestorów do gmin, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2007.
  • Junghardt J., ABC promocji gmin, miast i regionów, Wydawnictwo "Wokół Nas", Gliwice 1995.
  • Kalinowski T. (red.), Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski 2008, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 2008.
  • Kotler P., Haider D.H., Rein I., Marketing Places - Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations, The Free Press, New York 1993.
  • Przewodnik po specjalnych strefach ekonomicznych w Polsce, KPMG Sp. z o.o., Warszawa 2009.
  • Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Kraków 2007.
  • Szulce H. (red.), Instrumenty marketingu i ich zastosowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1997.
  • Żyminkowski T., Metody badania wizerunku banku, [w:] H. Szulce (red.), Instrumenty marketingu i ich zastosowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1997.
  • Źródła internetowe:
  • http://www.rcoi.pl/pl/o_nas/ - strona internetowa Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.
  • http://www.silesia-europa.pl/index.php?jezyk=pl&grupa=3&dzi=1088663010&id_menu=66 - strona internetowa Biura Regionalnego Województwa Śląskiego w Brukseli.
  • http://rpo.silesia-region.pl/?grupa=7&t=1&s=1&id_m=98 - strona internetowa Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
  • http://www.ksse.com.pl/ - strona internetowa Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171381289

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.