PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | Zarządzanie i handel zagraniczny w małych i średnich przedsiębiorstwach w warunkach integracji europejskiej : materiały konferencyjne | 134--151
Tytuł artykułu

Marketing i sponsoring w firmie sportowo-rekreacyjnej w warunkach integracji europejskiej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przemiany społeczno - gospodarcze zapoczątkowane w Polsce po roku 1989 dotyczą również tej sfery działalności, która służy organizacji czasu wolnego. Budżet czasu wolnego obciążają, po pierwsze konieczność dokształcania się i doskonalenia, by utrzymać się na poziomie współczesnej wiedzy i kultury, po drugie przeciążenie obowiązkami zawodowymi i domowymi, po trzecie podejmowanie prac dodatkowych, po czwarte braki w organizowaniu i funkcjonowaniu życia społecznego, po piąte brak umiejętności organizowania sobie rozkładu dnia. W Polsce lat dziewięćdziesiątych dojrzewa jednak świadomość społeczna w kierunku tzw. "zdrowego stylu życia" czyli dbałości 0 prawidłowy sposób odżywiania oraz odpowiednia dawkę ruchu, jako aktywnej formy wypoczynku i sposobu na zagospodarowanie czasu wolnego. "Sport dla wszystkich" jest pojęciem stosowanym wymiennie z "rekreacją ruchową" lub "rekreacją fizyczną". W strategii "sportu dla wszystkich" autorzy wyróżniają: strategię tanich form, strategię przyspieszania, strategię zdobywania uznania, strategię tworzenia systemu, W warunkach gospodarki rynkowej działalność jednostek organizacyjnych realizujących program w zakresie sportu dla wszystkich postrzegana jest jako działalność usługowa. Propozycje programowe prywatnej firmy rekreacyjnej i sportowej lub prywatnego klubu sportowego podlegają prawom rynku, a więc konkurencji, rentowności, racjonalnemu wydatkowaniu środków finansowych. Narzędziem przydatnym w osiąganiu celów firmy sportowej jest marketing, a jednym ze źródeł finansowania działalności sportowo-rekreacyjnej - środki pochodzące od sponsorów. Sponsoring jest oddziaływaniem subtelnym 1 może być skuteczną formą promocji. Dobrze nadaje się do poprawiania stopnia znajomości marki i kształtowania pożądanego wizerunku firmy i marki. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie
  • Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie
  • Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie
  • Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Bibliografia
  • Demel H., Humen W., Wprowadzenia do rekreacji fizycznej, SiT, Warszawa 1970.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2000.
  • Tzeniowski L., Firma w warunkach ryzyka gospodarczego, KTE, Kraków 2001.
  • Korzeniowski L., Kształcenie pracowników ochrony. Założenia programowe, LIPORT LFK, Kraków 2001.
  • Kotler Ph., Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebetner i Spółka, Warszawa 1994.
  • Kuński H., Jegier A. Ruch doskonali i uzdrawia serce, ZG TKKF Warszawa 1969.
  • Marciszewska B., Marketing usług rekreacyjno-sportowych, Biblioteka Trenera, Warszawa 1997.
  • Middleton VTC., Marketing w turystyce, PAPT Warszawa 1996.
  • Penc J., 1997. Strategia zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, PLACET, Warszawa 1997.
  • Perechuda K., Zarządzanie firmą sportową OZB Wrocław 1999, Sport dla wszystkich , Rekreacja dla każdego, cz. I, II, III, red. H. Piotrowska, ZG TKKF Warszawa 1995.
  • Ryba B., Podstawy organizacji kultury Fizycznej, AWF, Poznań 1986.
  • Ryba B., Organizacja i zarządzanie sportem polskim, RCMSZKSiS, Warszawa 1995.
  • Tyrała P., Kierowanie, organizowanie, zarządzanie. Zarys prakseologii, A. Marszałek, Toruń 2001.
  • Winiarski R., Wstęp do teorii rekreacji, AWF Kraków 1989.
  • Wychowanie do rekreacji fizycznej, red. T. Wolańska, Warszawa 1988.
  • Zarządzanie i marketing w kulturze i rekreacji, red. B. Jung, Semper, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171381655

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.