PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 387 Social Responsibility of Organizations Directions of Changes | 149--157
Tytuł artykułu

Understanding the Concept of CSR in Small and Medium- -Sized Enterprises in Agribusiness

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rozumienie koncepcji CSR w małych i średnich przedsiębiorstwach agrobiznesu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The concept of corporate social responsibility, functioning under the name of CSR, which is the responsibility of business, is becoming more and more popular not only in academias, but also in business. The purpose of this paper is to present the issues related to the knowledge and defining the concept of CSR. Research on business opinions on the concept of CSR has been carried out in the second half of 2013 and included 174 micro (0-9 persons), small (10-49 employees) and medium (50-249 employees) enterprises from the agribusiness sector engaged in business activities in the rural areas of the Warmia and Mazury. The results showed that more than half of the surveyed entrepreneurs do not know CSR at all. Most information about corporate social responsibility of entrepreneurs had a higher level of education - as they often were confirmed to have entered the mission of companies in CSR. Due to the fact that entrepreneurs lack the knowledge of CSR, there is a need to supplement these shortcomings by providing knowledge and information, in particular on examples of good practice in the field of agribusiness(original abstract)
Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, funkcjonująca pod nazwą CSR (corporate social sesponsibility), czyli odpowiedzialność w biznesie, zdobywa coraz większą popularność nie tylko w środowiskach akademickich, lecz także biznesowych. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie zagadnień związanych ze znajomością oraz definiowaniem koncepcji CSR na przykładzie przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich. Badania dotyczące opinii przedsiębiorców na temat koncepcji CSR zostały przeprowadzone w drugiej połowie 2013 roku i obejmowały 174 mikro (0-9 osób), małych (10-49 zatrudnionych) i średnich (50-249 pracowników) przedsiębiorstw agrobiznesu prowadzących działalność gospodarczą na obszarach wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego. Wyniki badań pokazały, że ponad połowa badanych przedsiębiorców nie zna w ogóle zasad CSR. Najwięcej informacji o społecznej odpowiedzialności w biznesie posiadali przedsiębiorcy z wyższym poziomem wykształcenia - także oni częściej potwierdzali posiadanie wpisanych w misję przedsiębiorstw zasad CSR. Ze względu na to, że przedsiębiorcom brakuje wiedzy z zakresu CSR na pewno trzeba uzupełniać te braki poprzez dostarczenie wiedzy oraz informacji, szczególnie na temat przykładów dobrych praktyk w branży agrobiznesu(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Warsaw University of Life Sciences
Bibliografia
  • Bartkowiak G., 2011, Społecznie odpowiedzialny biznes w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin Warszawa, p. 23.
  • Bojar M., 2007, Społeczna odpowiedzialność w biznesie, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin.
  • Bromley D.W., 1991, Environment and Economy: Property Rights and Public Policy, Blackwell, New York.
  • Commission of the European Communities, 2001, Green Paper: Promoting Framework for Corporate Social Responsibility, Brussels, COM(2001) 366 final.
  • Filek J., 2006, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej?, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta Kraków, p. 8.
  • Krukowska M., 2012, Jak oceniać odpowiedzialność społeczną biznesu?, Wydawnictwo Naukowe Scriptorium Opole, p. 31.
  • Ratajczak M., 2013, Odpowiedzialny biznes (CSR) w odniesieniu do wymagań rynkowych, [in:] Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice.
  • Ratajczak M., Wołoszyn J., Stawicka E., 2012, Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Rybak M., 2004, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa, p. 65.
  • United Nations, The Ten Principles, The Global Compact, www.unglobalcompact.org.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171382281

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.