PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 8 | 37--42
Tytuł artykułu

Megatrendy w procesach decyzyjnych

Autorzy
Warianty tytułu
Megatrends in the Decision : Making Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie o wzajemne relacje między globalnymi megatrendami a procesami decyzyjnymi współczesnego człowieka. Rozważania koncentrują się wokół nowych trendów, zachowań ludzkich i przemian, zachodzących w procesie decyzyjnym. Autorka stawia tezę, że ludzie w turbulentnej rzeczywistości wykorzystują coraz więcej skrótów myślowych - heurystyk, zarówno w osobistym, jak i rynkowym procesie decyzyjnym. Uproszczone myślenie to znak czasów i jednocześnie ochrona dla przeciążonego bodźcami umysłu ludzkiego.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to attempt to answer the question regarding the relationship between global megatrends and decision-making processes of a person nowadays. The considerations revolve around new trends, human behavior and transformations taking place in the decision-making process. The author argues that people in the turbulent reality use increasingly more mental shortcuts: heuristics in decision-making processes both personal and market choice situations. Simplistic thinking is a sign of the times and also a mechanism protecting human mind from excessive stimulation.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--42
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • 1. Burke J., Ornstein R., 1999, Ostrze geniuszu. Obosieczne skutki rozwoju cywilizacji, Wilson, Warszawa, s.256, 135, 256, 86, 259-271, 269.
  • 2. Cialdini R., 2013, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Wyd. Psychologiczne, Gdańsk, s 22, 24.
  • 3. Kahneman D.,2012, Pułapki myślenia, Wyd. Media Rodzina, Poznań, s. 35, 23, 133, 22-24.
  • 4. Klein N., 2011, Doktryna szoku, Wyd. Muza S.A., Warszawa, s. 490.
  • 5 Kotler R., Keller K. L., 2012, Marketing, Rebis, Poznań, s. 80, 81, 160.
  • 6. Levitt T., 2008, Marketing, Helion, Gliwice, s. 198.
  • 7. Morawski W., 2010, Konfiguracje globalne, struktury, agencje, instytucje, PWN, Warszawa, s. 47.
  • 8. Mruk H., 2012, Marketing, Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Wyd. PWN, Warszawa, s. 60, 30.
  • 9. Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B., 2006, Psychologia poznawcza, PWN, Warszawa, s. 25.
  • 10. Polak E., 2009, Globalizacja a zróżnicowanie społeczno-ekonomiczne. Difin, Warszawa, s. 15, 16, 17, 217.
  • 11. Smith V. L., 2013, Racjonalność w ekonomii, Wolters Kluwer, Warszawa, s. 44, 24.
  • 12. Stankiewicz M. J., 2005, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, budowa konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK, Toruń, s. 46 - 48.
  • 13. Stiglitz J.E., 2007, Wizja sprawiedliwej globalizacji, propozycje usprawnień, PWN, Warszawa, s. 27.
  • 14. Tyszka T, 2010, Decyzje. Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna, Wyd. Scholar, Warszawa, s. 28, 29, 43.
  • 15. Wierzchoń M., Orzechowski J. (red), 2010, Nowe trendy w reklamie, między nauką a praktyk, Academica, Warszawa, s. 152 - 158.
  • 16. Bendyk E., Rozwarstwienie ekonomiczne, czyli tykająca bomba. Widmo krąży po świecie, Tygodnik Polityka, http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/iyneW1521426,1,rozwarstwienie-eko-nomiczne-czyli-tykajaca-bomba.read (02.12.2014).
  • 17. Blaufus, J. Bob, J. Hundsdoerfer, D. Kiesewetter, J. Weimann, Decision heuristics and tax perception -An analysis of a tax-cut-cum-base-broadening policy, Journal of Economic Psychology, Vol. 35, IV 2013, s. 1-16. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S016748701200150X (05.01.2015)
  • 18. Burlita A., Postawy i zachowania konsumentów wobec problemów z gospodarowaniem czasem, Marketing i Rynek 8/2014, http://www.marketingirynek.pl/files/1276809751/file/zjazd_ katedr_2014_mir8_nowy.pdf (14.01.2015).
  • 19. Naisbitta J., oficjalna strona internetowa, http://www.naisbitt.com/ (19.01.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171383249

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.