PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | Zarządzanie i handel zagraniczny w małych i średnich przedsiębiorstwach w warunkach integracji europejskiej : materiały konferencyjne | 273--288
Tytuł artykułu

Projektowanie strategii marketingowej firmy na rynku otwartym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sprawą decydująca o utrzymaniu się firmy na rynku jest zaprojektowanie strategii pozwalającej przedsiębiorstwu wygrywać nie tylko z konkurentami ale również z niesprzyjającym otoczeniem (społecznym, politycznym, prawnym), z dostawcami, a wreszcie z oporami wewnętrznymi organizacji. W projekto-waniu strategii marketingowej firmy chodzi więc najpierw o możliwie wnikliwe zidentyfikowanie potencjału firmy i zaprogramowanie takich działań, które pozwolą na osłabienie zagrożeń płynących z otoczenia, a wygranie powstających w nim szans. Dzisiaj bowiem, strategia jest jednym z podstawowych instrumentów zarządzania małym i dużym przedsiębiorstwem. Firma bez strategii jest jak armia bez planów wojny. Strategia integruje menedżment z zespołami podwładnych, pozwala skupić zasoby na najbardziej efektywnych kierunkach działania, umożliwia skuteczne wykorzystanie posiadanej technologii i zasobów finansowych na wybranych rynkach. W referacie przedstawiono autorski model ścieżki kreowania strategii marketingowej (model KSM). (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Ansoff I.: Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  • Barlik E.: Liczy się tylko zysk. "Rzeczpospolita" 04.04.2001 r.
  • Koźmiński A.K.: Odrabianie zaległości: Zmiany w organizacji i zarządzaniu w byłym bloku socjalistycznym, PWN, Warszawa 1998.
  • Czermiński A., Grzybowski M.: Podstawy organizacji i zarządzania, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni, Gdynia 1999.
  • Grzybowski M.: Projektowanie i wdrażanie strategii marketingowych w gospodarce morskiej w warunkach transformacji gospodarczej, WSAiB, Warszawa 1999.
  • Grzybowski M.: Strategia z portfelem, "Życie Gospodarcze" nr 2/1998 r.
  • Grzybowski M.: Transformed Ports, Forwarding & Transport, "Spedycja i Transport", czerwiec 1998 r.
  • Grzybowski M.: Flexible Forwarders on the Competitive Market, Forwarding & Transport, "Spedycja i Transport", październik 1998 r.
  • Grzybowski M.: 3M - Marketing do trzeciej potęgi, "Manager", styczeń- luty 2001 r.
  • Grzybowski M.: Marketing na miarę, "Manager", marzec-kwiecień 2001 r.
  • .Kotler P.: Marketing in the new economy, wykład (28 marca, Hotel Mariott). Warszawa 2001 r.
  • Kotler P.: Marketing, Gebethner i Ska, Warszawa 1995 r.
  • Porter E.M.: Competitive Strategy 2001, wykład (23 marca, Hotel Mariott). Warszawa 2001 r.
  • Staniszkis J.: Władza i globalizacja [w:] Tworzenie organizacji, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa kwiecień 2001 r.
  • Stoner J.A.F., Wankel C.: Warszawa l992 r.
  • Toffler A.: Rzadki owoc spod Bogoty, James Dały, rozmowa z Aivinem Tofflerem, "Business 2,0", [w:] "Gazeta Wyborcza" 23.12.2000 r.
  • Wawrzyniak B., Polityka strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1989 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171385273

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.