PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 17 | 77--92
Tytuł artykułu

Zarządzanie marketingowe w organizacji pozarządowej

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Management in a Non-governmental Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano specyficzne cechy i funkcje organizacji pozarządowych odróżniające je od organizacji rządowych i komercyjnych. Wyjaśniono pojęcie orientacji na klienta w stosunku do tego typu organizacji. Pokazano możliwość wykorzystania narzędzi marketingu mix w organizacjach pozarządowych w realizacji ich celów społecznych i gromadzeniu funduszy na działalność. Przedstawiono zasady przygotowania strategii marketingowej, a także wskazano możliwe strategie do wykorzystania w organizacjach niedochodowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the specific features and functions of a non-governmental organization that distinguish it from government and commercial organizations. A concept of customer orientation with respect to this type of organization has been explained. A possibility to use the tools of marketing mix by non-governmental organizations in achieving their social goals and raising funds for their activities has been showed. Some rules for the development have been proposed and feasible strategies have been identified for the use by non-profit organizations to meet their social and commercial objectives. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
77--92
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Baruk, J., Zarządzanie rozwojem nowego produktu, "Marketing i Rynek" 2008, nr 6.
  • Defourny, J., L economia sociale en Wallonie. Source et identite d un troisieme grand secteur, Travaux de recherches, CIRIEC, Liege 199, nr 103, za: M. Świętochowska, Sektor społeczny w gospodarce rynkowej, "Polityka Społeczna" 1992, nr 9.
  • Domański, Т., P. Kowalski, Marketing dla menedżerów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Drucker, P.F., Czego może się nauczyć firma od instytucji non profit, w: O czym menedżerowie powinni pamiętać, "Harvard Business Review Polska" luty 2006.
  • Fillis, I., Creativity and the Non Profit Marketing Organization, "International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing" November 2005.
  • Gumkowska, M., J. Herbst, Najważniejsze pytania - podstawowe fakty. Polski sektor pozarządowy w 2008, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2008.
  • Holcombe, S.H., S.A. Nawaz, A. Kamwendo, Managing Development: NGO Perspectives? "International Public Management Journal" 2004, nr 7.
  • Izdebski, H., Fundacje i stowarzyszenia, Transit, Warszawa 1999.
  • Kotler, Ph., S.J. Levy, Broadening the Concept of Marketing, "Journal of Marketing" January 1969.
  • Kotler, Ph., G. Amstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Krzyżanowska, M., Marketing using organizacji niekomercyjnych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.
  • Krzyżewski, R., Marketing publiczny (zarys zagadnień), Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa, Warszawa 2008.
  • McLeish, B.J., Successful Marketing Strategies for Nonprofit Organization, John Wiley & Sons, New York 1995.
  • Nowoczesne strategie marketingowe, red. A. Pomykalski, Grupa Wydawnicza INFOR, Warszawa 2001.
  • Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1992.
  • Rados, D.L., Marketing for non profit organizations, Auburn House, London 1996.
  • Rutkowski, P., Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, PWE, Warszawa 2007.
  • Sergeant, A., Marketing organizacji non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Sheth, J.N., User Orieented Marketing for Nonprofit Organizations, w: D.C. Hammack, D.R. Young, Nonprofit Organizations in a Market Economy, Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1993.
  • Wrzosek W., Atrakcyjność rynku, "Marketing i Rynek" 2004, nr 5.
  • www.civicpedia.ngo.pl/x/328113, dostęp: 3 listopada 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171385415

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.